Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та АТ «Укрзалізниця» уклали меморандум про взаєморозуміння, який стане основою для їхньої співпраці у побудові двоколійної залізничної ділянки довжиною 75 км. Це партнерство забезпечить фінансування робіт загальним обсягом 225 млн доларів.
Про це повідомляє пресслужба Агенства.
“Двоколійна залізнична ділянка поєднає Львів – що, як планується, має стати одним із головних залізничних вузлів на заході України – з Транс’європейською транспортною мережею Євросоюзу”, – йдеться в повідомленні.
При цьому, в USAID зазначили, що українські залізничні шляхи використовують широку колію, тоді як залізниці країн Європи мають стандартну колію меншої ширини. Це викликає необхідність у перевантаженні вагонів на прикордонних залізничних переходах.
Підкреслено, що перевантаження одного поїзда може тривати понад 5 годин, що обмежує кількість потягів, які за день можуть перетнути кордони України з європейськими країнами.
“USAID надасть «Укрзалізниці» технічну підтримку у побудові двоколійної ділянки, яка дозволить прискорити перевезення українських вантажів до ЄС, а тим українцям, які повертаються з евакуації за межами країни – дасть змогу швидше доїхати додому”, – пояснили в Агентстві.
При цьому, поєднання залізничного вузла у Львові з європейськими залізничними коридорами дозволить завантажувати аграрну продукцію безпосередньо до вагонів, розрахованих на стандартну європейську колію – що уможливить скорішу доставку цих товарів до портів і ринків країн Європи.
Як повідомлялося раніше, USAID та УЗ на дільниці від Мостиської до Львова побудують євроколію шириною 1435 мм. Подальший проєкт розвитку включатиме сполучення євроколії з Ужгородом, Ковелем, Чернівцями, а на більш пізньому етапі – з Києвом та сходом України. Також Агентство сприятиме подальшій інтеграції української залізниці до системи TEN-T.