Штати запровадили санкції проти перевізників російської нафти з Китаю та ОАЕ
20 грудня Міністерство фінансів США продовжило запроваджувати санкції проти компаній, що беруть участь у перевезенні російської нафти за цінами вище встановленої межі у 60 доларів за барель. Серед кораблів флоту підсанкційних компаній є ті, до яких має відношення американський капітал.
«Після запровадження граничної ціни маловідомі нафтотрейдери з непрозорою структурою власності стали частими учасниками морських перевезень нафти, видобутої великими російськими нафтовими компаніями, на які припадає до половини російського експорту нафти», – йдеться у повідомленні американського мінфіну.
Під санкції потрапили наступні компанії:
- SUN Ship Management D Ltd, що базується в Об'єднаних Арабських Еміратах та належить державному оператору флоту Росії – АТ «Совкомфлот» та управляє суднами, що належать йому. Одне з них, «Примор'я», яке раніше було ідентифіковано як таке, що займалося транспортуванням російської нафти за ціною вище 60 доларів за барель та користувалося послугами компанії зі США – Lumber Marine SA.
- Гонконгська компанія Bellatrix Energy Limited – різко збільшила свою частку в торгівлі російською нафтою з моменту запровадження політики цінових обмежень. Лише з середини червня 2023 року судна, зафрахтовані Bellatrix, здійснили понад 150 портозаходів до Росії. З моменту повномасштабного вторгнення Росії в Україну Bellatrix торгувала десятками мільйонів тонн сирої нафти та іншої продукції російських державних нафтових компаній і отримала кредит на сотні мільйонів доларів від підсанкційного державного Всеросійського банку розвитку регіонів.
- Гонконгська компанія Covart Energy Limited різко збільшила свою частку в торгівлі російською нафтою з моменту запровадження політики обмеження цін. З травня 2023 року судна, зафрахтовані Covart, здійснили щонайменше 23 заходи до Росії. Covart також володіє судном під російським прапором Sanar 15. Серед суден, які заходили до Росії, будучи зафрахтованими Covart, були HS Atlantica, NS Champion і «Віктор Бакаєв», які були ідентифіковані як такі, що займалися транспортуванням російської нафти за ціною вище 60 доларів за барель після того, як верхня межа ціни набула чинності, користуючись послугами застрахованого постачальника, що базується в США. Cудна HS Atlantica, NS Champion та «Віктор Бакаєв» визначені як власність, в якій мають частку американські судноплавні компанії HS Atlantica Limited, Sterling Shipping Incorporated та Streymoy Shipping Limited, відповідно.
- Базована в ОАЕ компанія Voliton DMCC, раніше відома як Petrokim Trading Middle East and Asia DMCC, також різко збільшила свою частку в торгівлі російською нафтою після запровадження політики обмеження цін. З червня 2023 року судна, зафрахтовані Voliton, здійснили щонайменше вісім заходів до Росії.
Нагадаємо, нещодавнє розслідування The Washington Post показало, що Пентагон досі отримує від грецького постачальника Motor Oil Hellas нафтопродукти з російської нафти.
Як утримати нафтовий експорт Росії у межах встановленої стелі цін? Що робити з «тіньовим» танкерним флотом та страховими компаніями, які допомагають агресору обходити обмеження ціни? На ці запитання відповідає Олег Гетман у статті «Оптимістичний тренд: із листопада валютна виручка РФ за нафту різко скоротилася» на ZN.UA.