"Укрзалізниця" уклала "пекельний" договір – без завищеної ціни не обійшлося
"Укрзалізниця" уклала "пекельний" договір – без завищеної ціни не обійшлося

"Укрзалізниця" уклала "пекельний" договір – без завищеної ціни не обійшлося

Ще до 2024 року "Укрзалізниця" вирішила укласти договір на закупівлю залізничних рейок на "пекельну" суму — 666 мільйонів гривень у ТОВ "Мінерфін-транс".

Ціна, звичайно, рекордно висока, за тонну виходить 1848 доларів (з ПДВ). Хоча ще у лютому 2023 року "УЗ" закуповувала рейки у естонської фірми (AS Skinest Rail), без ПДВ там вийшло 1569 доларів за тонну.

"Укрзалізниця" уклала "пекельний" договір – без завищеної ціни не обійшлося - Фото 1

У жовтні було укладено контракт з "Дорінвесткапітал" (1644 долари/тонна з ПДВ) та ще місяць тому "Укрзалізниця" скасувала торги, які були практично завершені, на закупівлю китайських рейок. Там ціна була на рівні від 1094 до 1240 доларів.

За даними видання "Наші гроші", поставки китайських рейок зірвалися з різних причин. Компанія відмовилася постачати рейки вчасно, мотивуючи це внутрішніми проблемами у китайського виробника. Щодо скасованих торгів, то у замовника могли виникнути сумніви щодо надійності поставок за такою низькою ціною.

Крім того, "Укрзалізниця" затягнула процес укладання договорів із переможцями аукціонів із вересня по грудень. У результаті до кінця року переможці торгів вже не встигали зробити постачання у встановлений термін.

Рейки
Рейки

Цікаво ще й те, що засновниками "Мінерфін-транс", про яку ми писали на початку новини, є, в основному, словацька компанія Minerfin, A.S (85%) , вона ж володіє 48% чеською компанією Moravia steel, яка є одним з найбільших перевізників руди в Україні, будучи (ще до повномасштабної війни) партнером "Запоріжсталі" за тодішнього керівника Ростислава Шурма — нинішній заступник голови ВП.

Джерело матеріала
loader
loader