У РФ ціни на авіаквитки зросли до 15 річного максимуму
У РФ ціни на авіаквитки зросли до 15 річного максимуму

У РФ ціни на авіаквитки зросли до 15 річного максимуму

У 2023 році вартість квитка в економ-класі з розрахунку на тисячу кілометрів польоту зросла на 24,5%.

У Росії значно зросли ціни на авіаквитки в РФ.Причиною цього є західні санкції, які вдарили по російській цивільній авіації та відрізали перевізників від ремонту та запчастин для літаків. Про повідомляє The Moscow Times.

За даними Росстату, у 2023 році вартість квитка в економ-класі з розрахунку на тисячу кілометрів польоту зросла на 24,5%. Зростання цін на авіаперельоти стало безпрецедентним з 2008 року, коли на тлі глобальної фінансової кризи та обвалу рубля перевізники в середньому підняли ціни на 33,5%.

Зазначається, що майже за два роки після повномасштабного вторгнення в Україну авіаквитки в Росії стали дорожчими на 48,4%, причому минулого року зростання цін прискорилося: 2022-го він становив 19,2%.

Як повідомляється, стримувати ціни для пасажирів спочатку допомагали вливання з бюджету: позаминулого року уряд виділив 170 млрд рублів перевізникам на субсидування вартості квитків. Але влітку минулого року ефект від бюджетних грошей вичерпався, і авіакомпанії почали переносити в ціни збільшені витрати, кажуть експерти.

Також витрати компаній зростають у міру того, як їм стає все складніше знаходити запчастини для ремонту лайнерів, які один за одним виходять з ладу. За січень-листопад минулого року, за даними Росавіації, в країні було зафіксовано 670 авіапригод, з яких 400 були пов’язані з відмовою техніки, зокрема двигунів. З початку 2024 року вже щонайменше сім літаків російських авіакомпаній зламалися під час рейсу.

Витрати авіакомпаній, що зросли, пов’язані в тому числі з необхідністю імпортозаміщення запчастин. Зокрема, витрати однієї великої авіакомпанії на паливо зросли в середньому на чверть, а на обслуговування авіапарку – у півтора раза.

На думку аналітиків, відновлення авіагалузі в РФ неможливе без нових бортів. Однак купити західні літаки не можна, а програма виробництва вітчизняних буксує. Заводи в 2023 році змогли зібрати лише два цивільні лайнери.

У 2024 році прогнозується подальше зростання цін на авіаквитки, щонайменше на 10%.

Нагадаємо, у російській цивільній авіації протягом понеділка, 15 січня, сталися одразу дві аварійні ситуації. Ці випадки додалися до подій 12 січня, коли у бортів авіакомпанії Победа сталося три поломки за шість годин.

Також повыдомлялося, що російська авіакомпанія S7 Airlines скоротить чисельність льотних екіпажів у Москві, під скорочення також потраплять співробітники столичного офісу.



Теги за темою
Росія авіація
Джерело матеріала
loader
loader