/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F246d817964469c33b7b6df3452e93648.jpg)
Криза на Червоному морі стає загрозливішою: прибутки світових компаній страждають
Що уже відомо
Кілька компаній уже занепокоєні наслідками цих подій. Наприклад Tesla планує на два тижні зупинити виробництво на німецькому заводі через затримки з поставками, а от Volvocar AB зупинить на три дні завод у Бельгії.
Ритейлери Tesco Plc, Marks & Spencer Group Plc і Next Plc спрогнозували, що скоро можуть зрости ціни для споживачів.
Щонайменше 2300 кораблів йдуть довгими обхідними шляхами, щоб уникнути нападів хуситів у морі. На цей маршрут зазвичай припадає понад 12% світової морської торгівлі. Центробанки попереджають про сплеск інфляції, який може перешкодити зниженню процентних ставок. Для багатьох компаній, особливо в Європі, це збільшує час транзиту, рахунки за фрахт і витрати на страхування. Це змушує аналітиків переглянути оцінки прибутків компаній,
– написали у виданні.
Проте вантажовідправники виявилися в плюсі від цієї ситуації. Контейнерні тарифи на деяких маршрутах зросли на 300%, а прогнози доходів транзитних компаній, що входять до індексу MSCI Europe, знизилися на 1,5%.
Lazard Freres Gestion скоротив інвестиції до автомобільного сектору, бо вважає, що той постраждає найбільше від ситуації на Червоному морі. Також фонд уникає торгівлі через проблеми з поставками.
Якщо це триватиме ще один-два місяці, ви напевно побачите деякі попередження щодо прибутку, пов'язані з цим,
– йдеться у матеріалі.
Які наслідки можуть бути
Якщо поточні витрати на контейнерні перевезення збережуться, вони можуть стати причиною росту інфляції у Великій Британії та ЄС на початку 2025 року. Проте з іншої сторони, через таку ситуацію зростають статки глобальних судноплавних компаній, наприклад:
- AP Moller-Maersk A/S;
- Hapag-Lloyd AG;
- ZIM Integrated Shipping;
- Mitsui OSK Lines Ltd.
Страхові компанії теж можуть отримати вигоду через підвищення премій вдесятеро на деяких морських маршрутах.
Тривалі перебої в поставках, можуть вплинути на світові бренди Nike Inc., Adidas AG та Capri Holdings Ltd. Поки що Tesla і Volvo Car – єдині серед автовиробників, хто оголосив про зупинку заводів.

