Українські аграрії під час весняної посівної кампанії 2024 року будуть більше садити соєвих культур та цукрових буряків. Значно менше буде кукурудзи, зазначає Міністерство аграрної політики та продовольства України після проведенні опитування сільськогосподарських виробників.
70% аграріїв вважають, що вони потребують збільшення посіву сої. “Також пріоритетними залишаються зернобобові, посівні площі під якими збільшаться на 11%, та ярий ячмінь – на 7%. Зростання інтересу до ячменю може бути пов’язаним з розширенням географії морських відвантажень. Посіви ярої пшениці зростуть на 2%”, – значиться у звіті щодо опитування про планування та підготовку сільгоспвиробників до проведення посівної кампанії ярих урожаю-2024.
Ріпак опинився серед культур – лідерів
Окрім пожвавлення зацікавленості до сої, аграрії активно планують вирощувати ярий ріпак. Серед аграріїв чимало тих, хто вирішив цього року вперше висадити на посів саме цю культуру. Загалом площі під цю культуру збільшаться на 24%.
Цукровий буряк – плюс 17%, а кукурудза – мінус 9%
“Щодо цукрового буряку - 60% тих, хто сіяв культуру минулого сезону, збираються несуттєво розширювати площі – в цілому по Україні на 17%”, – зазначається в результатах звіту.
Посів кукурудзи цього року суттєво скоротяться – на 9%. Зменшаться площі і під соняшник. Проте це ще не остаточні рішення, оскільки чимало аграріїв вагається щодо обсягів посівних площ соняшника.
Площі під ярі культури скоротяться майже на 4%
“У цілому в 2024 році посівні площі під ярими культурами можуть скоротитися на 0,5 млн га або на 3,7% порівняно з минулим сезоном, – повідомляє Мінагрополітики.
Учасники ринку автопалива вважають, що блокування на кордоні України з іншими країнами, зокрема з Польщею, не спричинить подорожчання палива. Ціна залежатиме більше від котирувань нафтопродуктів до ЄС, а також від курсу національної валюти. Експерти також зазначили, що ціни стримуватимуть диверсифікації поставок та висока конкурентність ринку. Раніше багато трейдерів завозили до країни великі обсяги палива саме під посівну. Однак через слабкий попит вони не могли його одразу реалізувати, тому були змушені продавати за нижчими цінами, що знижувало їх загалом на ринку.