У столиці розпочато роботи з набуття у 2024 році Києвом статусу креативного міста ЮНЕСКО. Представники державного та приватного секторів, громадянського суспільства, культурних і креативних індустрій під час тематичного круглого столу визначили, що саме музичне мистецтво є найбільш яскравою сферою-представником української столиці. Про це повідомляє пресслужба КМДА.
«Отримання почесного титулу креативного міста ЮНЕСКО є не лише іміджевою перевагою та закріпленням цього фактично статусу, а й поштовхом для стрімкого розвитку творчої галузі й активної співпраці на місцевому та міжнародному рівнях. Саме музика – сфера творчої галузі, яку обрав Київ для представлення в Мережі креативних міст ЮНЕСКО», – сказала голова комісії Київради з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха.
Вона зауважила, що українська столиця має історію та традиції проведення різноманітних тематичних подій, програм, конкурсів, концертів і фестивалів на місцевому і міжнародному рівнях.
Депутатка Київради зазначила, що у Києві "є потужні спеціалізовані навчальні заклади музичного спрямування", зокрема вищої освіти, мережа закладів культури та концертних майданчиків.
«В умовах повномасштабного вторгнення особливо важливо, щоб світ знайомився з нашою культурою, зокрема і через музику. Представленість Києва в Мережі креативних міст ЮНЕСКО також допоможе нам у боротьбі з кремлівською пропагандою, яка протягом століть намагалась знецінити нашу ідентичність, історію і культуру, а найкраще привласнювала собі», – підкреслила Вікторія Муха.
За її словами, приєднуючись до Мережі креативних міст ЮНЕСКО, учасники зобов’язуються ділитися своїми передовими практиками і розвивати партнерські відносини для посилення і поширення культурної діяльності, розвивати центри творчості та інновацій; розширювати можливості для творців і професіоналів у культурному секторі; робити культурне життя доступним для всіх, зокрема вразливих груп; інтегрувати культуру і творчість у плани сталого розвитку.
Вона додала, що окрім іміджевого статусу, практичними перевагами членства в Мережі є: доступ до оновленої інформації, інструментів, стратегій розвитку міст-членів Мережі, обмін досвідом знаннями та кращими практиками; активна участь у діяльності динамічної мережі – спілкування з експертами й фахівцями, встановлення партнерських зв’язків, пілотні проєкти; визнання зусиль міста – обмін інформацією про основні досягнення та ідеї, позиціонування міста як взірця для інших.
Для отримання статусу місто подає заявку з основними досягненнями, інституціями, міськими проєктами і програмами, а також 4-річний стратегічний план дій із зазначенням конкретних проєктів та ініціатив на місцевому і міжнародному рівнях, що мають бути реалізовані після можливого набуття статусу.
Умовою є також створення координаційної команди, яка в разі отримання статусу впроваджуватиме 4-річний план і звітуватиме про його виконання кожні 4 роки.
Як відомо,головною метою Мережі креативних міст ЮНЕСКО, створеної у 2004 році, є включення мистецтва і творчості в основу міських планів розвитку на місцевому та міжнародному рівнях. Мережа об’єднує близько 300 міст та охоплює сім творчих галузей: ремесла і народні мистецтва, медіамистецтво, кіно, дизайн, гастрономія, література і музика.
Фото: пресслужба КМДА.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.