Про це повідомила голова комісії Київради з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха, передає Укрінформ з посиланням на пресслужбу КМДА.
«Отримання почесного титулу креативного міста ЮНЕСКО є не лише іміджевою перевагою та закріпленням цього фактично статусу, а й поштовхом для стрімкого розвитку творчої галузі й активної співпраці на місцевому та міжнародному рівнях. Саме музика – сфера творчої галузі, яку обрав Київ для представлення в Мережі креативних міст ЮНЕСКО», – сказала Муха.
Вона зауважила, що українська столиця має історію та традиції проведення різноманітних тематичних подій, програм, конкурсів, концертів і фестивалів на місцевому і міжнародному рівнях.
Муха зазначила, що також у місті є потужні спеціалізовані навчальні заклади музичного спрямування, зокрема вищої освіти, мережа закладів культури та концертних майданчиків.
«В умовах повномасштабного вторгнення особливо важливо, щоб світ знайомився з нашою культурою, зокрема і через музику. Представленість Києва в Мережі креативних міст ЮНЕСКО також допоможе нам у боротьбі з кремлівською пропагандою, яка протягом століть намагалась знецінити нашу ідентичність, історію і культуру, а найкраще привласнювала собі», – підкреслила Муха.
За її словами, приєднуючись до Мережі креативних міст ЮНЕСКО, учасники зобов’язуються ділитися своїми передовими практиками і розвивати партнерські відносини для посилення і поширення культурної діяльності, розвивати центри творчості та інновацій; розширювати можливості для творців і професіоналів у культурному секторі; робити культурне життя доступним для всіх, зокрема вразливих груп; інтегрувати культуру і творчість у плани сталого розвитку.
Вона додала, що окрім іміджевого статусу, практичними перевагами членства в Мережі є: доступ до оновленої інформації, інструментів, стратегій розвитку міст-членів Мережі, обмін досвідом знаннями та кращими практиками; активна участь у діяльності динамічної мережі – спілкування з експертами й фахівцями, встановлення партнерських зв’язків, пілотні проєкти; визнання зусиль міста – обмін інформацією про основні досягнення та ідеї, позиціонування міста як взірця для інших.
Для отримання статусу місто подає заявку з основними досягненнями, інституціями, міськими проєктами і програмами, а також 4-річний стратегічний план дій із зазначенням конкретних проєктів та ініціатив на місцевому і міжнародному рівнях, що мають бути реалізовані після можливого набуття статусу.
Умовою є також створення координаційної команди, яка в разі отримання статусу впроваджуватиме 4-річний план і звітуватиме про його виконання кожні 4 роки.
Як повідомлялося, головною метою Мережі креативних міст ЮНЕСКО, створеної у 2004 році, є включення мистецтва і творчості в основу міських планів розвитку на місцевому та міжнародному рівнях. Мережа об’єднує близько 300 міст та охоплює сім творчих галузей: ремесла і народні мистецтва, медіамистецтво, кіно, дизайн, гастрономія, література і музика.
Фото: КМДА