/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2Fe0604dbf172da54ebf293b6f60edc015.jpg)
Польща не зможе самостійно відновити дозволи на перевезення для українців
Повернення Польщею в односторонньому порядку дозволів для українських перевізників без відповідного рішення Єврокомісії неможливе.
Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП України) Володимир Балін під час брифінгу в «Медіацентрі Україна — Укрінформ».
«Польща не може в односторонньому порядку повернути дозвільну систему для українських перевізників жодним своїм внутрішнім законом, інакше тоді Польща, на мою особисту думку, має вийти із ЄС», — сказав Балін.
За його словами, сьогодні між Україною і Євросоюзом діє бездозвільна система для автомобільних вантажних перевезень, і якщо Польща цим незадоволена, то має звернутися до Єврокомісії з вимогою переглянути рішення.
«У Польщі чомусь вважають, що угода України з ЄС про міжнародні перевезення на бездозвільній основі якимось чином порушує права польських перевізників, хоча це не так. Оскільки сьогодні протест польських перевізників призупинено, то будь-яких офіційних перемовин ми з ними не ведемо. І не маємо інформації про будь-які відповідні ініціативи з боку польського уряду до Єврокомісії», — додав Балін.
Він вважає, що існуюча міжнародна система моніторингу вантажів SENT (від англ. Electronic Transport Supervision System) може стати компромісною альтернативою дозвільній системі у суперечках між польськими та українськими перевізниками.
«Польські перевізники вимагають, щоб усі міжнародні вантажні перевезення під час транзиту через Польщу, зокрема і з України, здійснювалися через систему моніторингу вантажів SENT. До неї ще є зауваження, але цей варіант є чудовою альтернативою дозвільній системі, яку обстоюють польські перевізники. Тобто якщо вони хочуть контролювати вантажний транзит з України, то будь-ласка», — зазначив віцепрезидент АсМАП.
За його словами, ця система сьогодні вже використовується польськими фіскальними органами у контролі за переміщенням підакцизних товарів.
«Відслідковуючи маршрут конкретної машини, польські фіскали можуть уже зараз у будь-який момент дати водію команду заїхати в конкретне місце на перевірку. І таким чином упевнитись, що водій справді везе товар транзитом, а не завозить його конкретному замовнику в країні», — пояснює Балін.
Проте, наголошує він, система SENT недосконала та потребує доопрацювань, адже через неї перевізники можуть зазнати обʼєктивно необґрунтованих збитків.

