Польща не зможе самостійно відновити дозволи на перевезення для українців
Польща не зможе самостійно відновити дозволи на перевезення для українців

Польща не зможе самостійно відновити дозволи на перевезення для українців

Повернення Польщею в односторонньому порядку дозволів для українських перевізників без відповідного рішення Єврокомісії неможливе.

Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП України) Володимир Балін під час брифінгу в «Медіацентрі Україна — Укрінформ».

«Польща не може в односторонньому порядку повернути дозвільну систему для українських перевізників жодним своїм внутрішнім законом, інакше тоді Польща, на мою особисту думку, має вийти із ЄС», — сказав Балін.

За його словами, сьогодні між Україною і Євросоюзом діє бездозвільна система для автомобільних вантажних перевезень, і якщо Польща цим незадоволена, то має звернутися до Єврокомісії з вимогою переглянути рішення.

«У Польщі чомусь вважають, що угода України з ЄС про міжнародні перевезення на бездозвільній основі якимось чином порушує права польських перевізників, хоча це не так. Оскільки сьогодні протест польських перевізників призупинено, то будь-яких офіційних перемовин ми з ними не ведемо. І не маємо інформації про будь-які відповідні ініціативи з боку польського уряду до Єврокомісії», — додав Балін.

Він вважає, що існуюча міжнародна система моніторингу вантажів SENT (від англ. Electronic Transport Supervision System) може стати компромісною альтернативою дозвільній системі у суперечках між польськими та українськими перевізниками.

«Польські перевізники вимагають, щоб усі міжнародні вантажні перевезення під час транзиту через Польщу, зокрема і з України, здійснювалися через систему моніторингу вантажів SENT. До неї ще є зауваження, але цей варіант є чудовою альтернативою дозвільній системі, яку обстоюють польські перевізники. Тобто якщо вони хочуть контролювати вантажний транзит з України, то будь-ласка», — зазначив віцепрезидент АсМАП.

За його словами, ця система сьогодні вже використовується польськими фіскальними органами у контролі за переміщенням підакцизних товарів.

«Відслідковуючи маршрут конкретної машини, польські фіскали можуть уже зараз у будь-який момент дати водію команду заїхати в конкретне місце на перевірку. І таким чином упевнитись, що водій справді везе товар транзитом, а не завозить його конкретному замовнику в країні», — пояснює Балін.

Проте, наголошує він, система SENT недосконала та потребує доопрацювань, адже через неї перевізники можуть зазнати обʼєктивно необґрунтованих збитків.

Джерело матеріала
loader
loader