Після того, як у липні Росія відмовилася продовжити зернову угоду, морському експорту України було завдано значного удару. Водночас, починаючи з серпня Україна розпочала серію ударів по військових кораблях і морських об’єктах Росії, знищивши п'яту частину російського Чорноморського флоту.
Як пише The Wall Street Journal, це дозволило закрити доступ ВМС Росії до Чорного моря і збільшити експорт зерна з головних портів в Одесі майже до довоєнного рівня.
Оскільки перші кораблі пройшли без пригод, судновласники прислали більші судна. На даний момент експортується в основному зерно і залізна руда, але планується незабаром запустити контейнерний експорт.
Крім того, ключовим компонентом доставки стало страхування, без якого небагато комерційних суден наважилися б стати на якір в українських портах. З цією метою український уряд співпрацює з міжнародними страховими компаніями, включаючи Lloyd’s of London і Marsh McLennan. 1 березня цю програму було розширено на всі невійськові вантажі, такі як сталь і залізна руда.
Водночас, під час повітряної тривоги докери мусять припиняти роботу, збільшуючи час завантаження. Тож протиповітряна оборона є "вузьким місцем".
Тим не менш, як розповідає один із фермерів, приплив готівки дозволяє інвестувати і вкладати гроші в нові проекти, такі як вирощування та переробка овочів, щоб замінити продукти з територій на півдні України, які були окуповані Росією або зіпсовані після підриву дамби.
Морський експорт з України
Вантажообіг портів Великої Одеси у лютому склав 8 млн тонн, з яких 5,2 – продукція українських аграріїв. Це рекордні показники експорту не лише "Українським коридором", а і за часів повномасштабного вторгнення.
Зазначається, що з початку роботи "Українського коридору" майже 28 млн тонн вантажів отримали 42 країни, з яких 19 млн тонн – це зернові та олійні.