Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини
Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини

На довіру до медіаресурсу респондентів найбільше впливають взаємодії з медіаресурсом (27 %), поради інших (27 %), порівняння з іншими джерелами інформації (24 %), довіра до автора чи команди авторів ресурсу (23 %).

За результатами загальнонаціонального опитування Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва (ДІФ), основні джерела інформації про щоденні новини для українців — Youtube (41 %), місцеві Telegram-канали (39 %), телемарафон «Єдині новини» (38 %), загальнонаціональні Telegram-канали (37 %), Facebook (36 %), інші люди (35 %). Супутникове телебачення (17 %) та радіо (13 %) найменш популярні.

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 1

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 2

Опитування ДІФ провів упродовж 3—12 березня 2024 року спільно з Центром політичної соціології на замовлення медіамережі «Вікно Відновлення» (UA Recovery Window Media Network). Дослідники опитали face-to-face 2001 людину віком від 18 років, які проживають у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій областях та місті Києві.

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 3

Опитування показало запит респондентів на інформацію про наслідки війни у громаді (56 %), економічне життя громади (32 %) та про визначних і яскравих людей громади (28 %) у місцевих ЗМІ. Населення східних областей частіше за інших воліло б отримувати більше інформації про історію власного краю у місцевих ЗМІ: 33 % порівняно з медіанним значенням  22,5 % серед інших областей, йдеться в результатах опитування ДІФ.

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 4

Також опитування показало, що інформацію про життя своєї громади українці отримують переважно або зі спілкування з іншими (45 %), або з місцевих Telegram-каналів чи груп у Facebook (43 %). Ці два джерела інформації про місцеві новини є найпопулярнішими в усіх макрорегіонах. Водночас у західних областях частіше за інших дізнаються місцеві новини з  місцевих газет, радіо і телебачення (39 % порівняно з середнім значенням у 23 % серед інших макрорегіонів).

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 5

«Єдиний телемарафон» більше за інших дивляться жителі західних областей (46 % порівняно з середнім значенням у 36 % серед решти областей). Мешканці західного макрорегіону частіше отримують новини з групових чатів у Viber / WhatsApp / Telegram (45 % проти середнього показника 29 % серед інших). Жителі південних і східних областей частіше дізнавалися про новини з місцевих Telegram-каналів (55 % порівняно з середнім значенням 33 % серед респондентів західних і центральних областей).

Найпопулярнішими соціальними мережами серед респондентів є Telegram (62 %), Facebook (53,5 %), Instagram (31 %), Tiktok (30 %). Близько 18 % опитаних повідомили, що взагалі не користуються соціальними мережами. Респонденти зазначили, що використовують соціальні мережі переважно для спілкування (67 %), перегляду стрічки новин інформаційних ресурсів (38 %) та стеження за подіями своїх знайомих (35 %).

Опитування ДІФ: Ютуб і телеграм-канали — основні джерела інформації українців про щоденні новини - Фото 6

Найцікавіші теми в Інтернеті для респондентів  —  війна з Росією, історичні події, культура, економіка і політика. Найменший інтерес до інформації про товари та послуги, ведення сільського господарства і життя знаменитостей (-35%).

Результати дослідження також показали, що 68 % опитаних переконані, що після закінчення війни Україна відновить свій довоєнний соціально-економічний потенціал. Більше третини респондентів готові долучитися до відбудови України як волонтери (19 %) чи фінансово (15 %). Баланс довіри, згідно з опитуванням, найвищий у журналістів-розслідувачів і президента.

Титульне ілюстративне фото: fauxels / Pexels. Графіки: ДІФ

Читайте також
Опитування ДІФ: Журналістам-розслідувачам і президенту довіряють найбільше
Опитування ДІФ: Як волонтери до повоєнної відбудови мають намір долучитися 19 % українців
Оприлюднили список 20 найбільш медійних фондів і громадських організацій
Recovery Media Conference: 77% дискурсу щодо відновлення формують цифрові медіа
Етична комунікація в медіа — для працівників Суспільного провели семінар про інклюзивну мову
Донорських коштів для медіа стало більше. Але не все так просто
Команда «Детектора медіа» не лише бореться за якість української журналістики, але й розповідає про суспільно важливі процеси в Україні. Наші журналісти пишуть про досягнення та проблеми громадського сектору й показують, як активісти впливають на реформи.

Запрошуємо вас долучитися до Спільноти «Детектора медіа». Та разом працювати над тим, щоб ініціативи, які захищають демократичні цінності, ставали більш видимими.
Долучитись
Теги за темою
Соцмережі опитування
Джерело матеріала
loader
loader