Росія планує скоротити щоденний експорт дизельного палива з ключових західних портів у квітні до найнижчого рівня за останні п’ять місяців, після того, як українські безпілотники атакували нафтопереробні заводи та сезонні ремонтні роботи різко знизили темпи переробки нафти.
Про це пише видання Bloomberg.
Зниження експорту нафти з РФ
Як зазначає Bloomberg, посилаючись на дані із зазначеної галузі, навантаження дизельного пального з трьох основних портів країни на Чорному і Балтійському морях, включно з деякими обсягами з Білорусі, цього місяця знизиться приблизно до 2,29 млн тонн.
– Це відповідає трохи більше ніж 569 тис. барелів на день, що на 21% менше, ніж фактичний щоденний експорт із тих самих портів у березні, що становив близько 724 тис. барелів, – пише Bloomberg, спираючись на розрахунки, засновані на даних аналітичної компанії Kpler.
Зазначається, що таким чином Росія скорочує поставки дизельного палива морем після того, як щотижневі ставки на переробку нафти впали до 10-місячного мінімуму після атак українських безпілотників.
Сезонні ремонтні роботи, які триватимуть до літа, тимчасово знизять пропускну здатність деяких російських нафтопереробних заводів, що також чинить тиск на дизельні потоки в країні.
Видання нагадує, що Росія більше не відправляє дизельне паливо в Європу через західні енергетичні санкції. Однак зниження обсягів поставок від одного з провідних виробників цього палива підвищить волатильність на ринку, який уже постраждав від нападів на судна в Червоному морі та перебоїв у роботі регіональних НПЗ.
При цьому Росія поки що не планує забороняти експорт дизельного пального, заявив у п’ятницю російський віце-прем’єр Олександр Новак.
– Ми виробляємо достатньо дизельного палива, удвічі більше, ніж потрібно внутрішньому ринку, – сказав Новак у Москві.
За його словами, якщо Росія введе заборону, то нафтопереробна промисловість країни зіткнеться з проблемою затоварення.
План експорту дизельного палива на квітень, з яким ознайомилося агентство Bloomberg, показує тільки потоки, що доставляються трубопроводами до трьох ключових внутрішніх портів. Він не включає менші обсяги, що відправляються на експорт залізницею та за межі системи нафтопродуктопроводів ПАТ “Транснефть”. Фактичні обсяги можуть відрізнятися залежно від погоди і попиту з боку зарубіжних споживачів.