Після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну бренди елітних авто публічно та офіційно пішли з країни. Однак це не завадило російській "еліті" продовжувати купувати не просто доргі іномарки – а найновіші моделі.
Наприклад, чеченський лідер Рамзан Кадиров зміг оновити автопарк найдорожчими "німцями", повідомляє журналіст Михайло Ткач. Зокрема, влітку 2022 Mercedes випустив нову рідкісну броньовану модель S-класу – яку практично відразу купив Кадиров.
"Кошиує такий автомобіль близько 700 тис. євро. Таких авто замало, купити складно. У продаж такий Mercedes потрапив влітку 2022 року і, наприклад, в Україну його могли доставити тільки восени. Але у підсанкціонованого чи не в усьому цивілізованому світі Кадирова розкішний новий броньовик був уже у грудні-2022", – йдеться у розслідуванні.
Зі свого боку, наголошується, сім'я одного з найбагатших кремлівських олігархів Андрія Гур'єва їздить на новому, випущеному в 2023 році Rolls-Royce Phantom за 1,3 млн доларів. А наприкінці 2022 року для сім'ї олігарха було куплено таку ж машину того ж року випуску за понад 1 млн доларів.
Водночас, акціонерне товариство іншого кремлівського олігарха – Дмитра Пумпянського – придбало новий Mercedes Maybach 2023 року випуску за 700 тис. євро. Ткач зазначив, що цей автомобіль відсутній у базах американської компанії, що спеціалізується на торгових даних Importgenius, тому завезти до РФ його могли непрозорим та неофіційним способом.
Усього ж, зазначається, після впровадження санкцій та відходу автокомпаній з Росії нові елітні авто продовжують тисячами ввозити в країну. Наприклад:
- Lexus LX 600 2022 року у максимальній комплекатції, що належить управлінню Міноборони РФ;
- Toyota Land Cruiser 300 2022, що належить ФСБ;
- Mercedes-Benz S-Klasse 2022 року, придбаний у квітні 2023-го, що їздить по Москві з кортежем ФСО, зареєстрований на Євгенія Сліжова, 35-річний син якого є чинним співробітником ФСБ РФ;
- 17 липня 2023 року до РФ завезли новий "Тойота Ленд Крузер", який зареєстрований на компанію "Аероскан", що виготовляє БПЛА "Ланцет".
"Принаймні, 2 нових авто заїхали до Росії в 2022-23 роках для державного Газпромбанку, який вважається "гаманцем" Путіна. А ще ціла низка нових автомобілів, вартістю понад 100 тис. доларів, схоже, що мають стосунок до урядових кортежів, номерні знаки яких відсутні в базах. І десятки елітних авто, які для приховування справжніх власників зареєстровані на лізингові компанії, знаходяться в оренді або мають номерні знаки-прикриття", – йдеться у матеріалі.
Як елітні авто потрапляють до Росії
Загалом, наголошується, з 24 лютого 2022 року по 31 липня 2023-го до Росії офіційно завезено 763 "Мерседесів" преміум-класу. А крім того:
- 49 "Майбахів";
- 32 "Бентлі";
- 27 "Ламборгіні";
- 302 "Ренж Ровера";
- 199 "Ленд Крузерів;"
- 89 "Порше";
- 3 "Астон Мартіна".
Їдуть елітні авто до Росії через різні країни. Зокрема:
- ОАЕ;
- Туреччини;
- Китаю;
- Гонконгу;
- Киргизстана;
- Кореї;
- Білорусі.
Як повідомляв OBOZ.UA, водночас майже за 2 роки повномасштабної війни Росія витратила половину грошей із Фонду національного добробуту (ФНБ) – головного джерела ресурсів на чорний день. За підсумками 2023 року, з ФНБ було витрачено майже 4 трлн рублів – і тепер у його так званій ліквідній частині (накопичення у валюті та золоті, які легко витратити у разі потреби) залишилося лише 5 трильйонів.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!