Biedronka, Lidl та інші мережі Польщі заморозять ціни на продукти: що це означає
Biedronka, Lidl та інші мережі Польщі заморозять ціни на продукти: що це означає

Biedronka, Lidl та інші мережі Польщі заморозять ціни на продукти: що це означає

У Польщі кілька великих торгових мереж оголосили про заморожування цін на продукти харчування після 1 квітня.

Як передає "Хвиля", про це пише mostmedia.io.

Так, для українських біженців у Польщі є хороша новина - Biedronka, Lidl, Aldi, Kaufland та DM виступили із заявами про заморожування цін на продукти.

Цей крок повинен пом'якшити для споживачів повернення 5% ПДВ. Однак, як зазначається, міра все одно матиме проінфляційний вплив.

Ціни на продукти в Польщі
Ціни на продукти в Польщі

Зазначимо, що раніше Мінфін Польщі ухвалив рішення не продовжувати нульову ставку ПДВ на продукти харчування. Вона була запроваджена з 1 лютого 2022 року для боротьби з інфляційним шоком та поширювалася на широкий перелік товарів. Зокрема, включаючи м'ясо та м'ясопродукти, рибу, яйця, молочну продукцію, фрукти, овочі та крупи.

При цьому очікувалося, що повернення 5% ПДВ збільшить інфляцію на 0,8-1 процентний пункт. Проте мережі пообіцяли скоригувати це зростання.

Наприклад, Biedronka пообіцяла зберегти на березневому рівні регулярні ціни на 4068 товарних позицій. Винятками можуть стати хліб, овочі та фрукти.

Тим часом Lidl запустив кампанію VAT STOP, в рамках якої пообіцяв клієнтам, як і раніше, низькі ціни на більш ніж 1600 основних споживчих товарів. Однак із повідомлення не зрозуміло, чи поширюється заморозка цін тільки на регулярні ціни або також на акційні пропозиції.

Увага також звертають на те, що цінова конкуренція торгових мереж, що загострилася, справді може пом'якшити проінфляційний ефект податкового заходу. Так, польські експерти вважають, що поточний рівень маржинальності роздрібної торгівлі дозволяє не підвищувати ціни пропорційно до зростання витрат.

"Однак, швидше за все, в кінцевому рахунку витрати кінцевих споживачів на продукти харчування все одно зростуть. По-перше, регулярні ціни - тобто ціни без урахування знижок - найчастіше не є реальними цінами покупки для споживача. Таким чином, зберігаючи регулярну ціну, мережа може просто знизити розмір знижки, що надається", - пише видання.

Нагадаємо, у Польщі запропонували змінити правила перебування для біженців із України.

Джерело матеріала
loader
loader