Під керівництвом Анни Маклової, наукового співробітника та експерта з психолінгвістики в Університеті Гумбольдта, дослідження заглибилося в концепцію "теорії розуму", яка вивчає розуміння психічних станів інших людей.
Деталі дослідження
Дослідницька група у співпраці з Карловим університетом у Празі зосередилася на оцінці того, чи можуть великі мовні моделі (LLM), такі як GPT-4 від OpenAI, імітувати етапи когнітивного розвитку дітей у віці від одного до шести років.
У серії з понад 1 000 випробувань і когнітивних тестів моделі, коли їх просили відповідати, як дитину, продемонстрували чудову здатність імітувати нижчі рівні інтелекту, подібні до рівня дітей у зазначеному віковому діапазоні.
Маклова наголосила, що хоча антропоморфізація ШІ може запропонувати спрощене розуміння, вона також може ввести в оману. Замість цього дослідження виступає за зміну парадигми в бік оцінки здатності ШІ конструювати образи, подібні до дитячих, які спостерігалися в експериментах.
Авторка закликає бути обережними і не недооцінювати можливості ШІ, а також акцентує на важливості визнання його потенціалу ефективно імітувати людську поведінку. Така зміна перспективи може прокласти шлях до більш безпечного розвитку технологій ШІ, уникнення пасток, пов'язаних з помилковими очікуваннями, і забезпечення відповідального розвитку.