Археологи виявили в Помпеях банкетний зал із чорними стінами, на які були нанесені фрески із зображеннями героїв Троянської війни. Вчені описують цю «чорну кімнату» як одне з найвражаючіших відкриттів, які вдалося зробити під час археологічних розкопок на півдні Італії, повідомляє The Guardian.
Кімната довжиною 15 і шириною шість метрів розташовувалась у приватному будинку на Віа ді Нола – найдовшій вулиці у Помпеях.
"Чорна кімната" отримала свою назву через колір стін. Ймовірно, вони були так пофарбовані для маскування кіптяви, яку залишали масляні лампи, що горіли. За словами вчених, вона була "вишуканим місцем для розваг у святкові моменти".
Стіни були прикрашені фресками із зображеннями персонажів грецьких міфів. Наприклад, одна з них зображує Єлену Прекрасну, яка вперше зустрічає Паріса, принца Трої. На фресці зображено собаку та грецький напис «Александрос», інше ім'я принца. За легендою, саме втеча пари і стала причиною Тронської війни, яка тривала 12 років.
Інша фреска зображує грецького бога Аполлона, який намагається домогтися прихилоності жриці Кассандри. Намагаючись спокусити її, бог наділив Кассандру даром передбачити майбутнє. Коли ж вона відмовила йому, Аполлон прокляв її, щоб її пророцтвам ніхто не вірив. В результаті їй не вдалося запобігти війні, яку вона передбачала. Під час битви під час Троянської війни Кассандру зґвалтували, після чого вона опинилася в рабстві.
Габріель Зухтрігель, директор археологічного парку Помпеї, вважає, що зображення міфічних персонажів мали розважати гостей та давати їм теми для розмов.
«Міфологічні пари давали ідеї для розмов про минуле та життя, здавалося б, суто романтичного характеру. Насправді вони відносяться до взаємозв'язку між особистістю та долею: Кассандра, яка може бачити майбутнє, але їй ніхто не вірить; Аполлон, який став на бік троянців проти грецьких загарбників, але, будучи богом, неспроможний забезпечити перемогу; Єлена та Паріс, які, незважаючи на свій політично некоректний любовний зв'язок, є причиною війни або, можливо, просто приводом. Люди зустрічалися, щоб пообідати після заходу сонця; мерехтливе світло ламп створювало враження, що зображення рухаються, особливо після кількох келихів гарного кампанського вина», - розповів він.
Твори мистецтва належать до «третього стилю», вони були написані між 15 р. до н.е. та 40-50 рр. н.е. Мозаїчна підлога залу складається з понад мільйона крихітних білих плиток.
Кімната виходить у двір з довгими сходами, що ведуть на другий поверх будинку, під яким було виявлено величезну купу будівельних матеріалів. На арках сходів вугіллям було намальовано пару гладіаторів і, за словами археологів, «подібність до величезного стилізованого фалосу».
Раніше археологи знайшли в Помпеях фреску віком 2000 років, на якій зображений «далекий предок піци». Фреска була знайдена на стіні стародавнього будинку, піца, зображена на ній, трохи відрізняється від сучасних.