Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа»
Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа»

Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа»

50% учасників дослідження зауважили, що підозрюють джинсу, коли в матеріалі висвітлено лише позитивні чи негативні аспекти персони, групи або товару.

Проблема замовних матеріалів у медіа залишається актуальною для більш ніж половини аудиторії (57%). Лише 16% споживачів медіаконтенту вважають її неактуальною, бо вперше чують про джинсу (у 2022 році цей показник складав 21%).

Про це свідчать результати дослідження ГО «Детектор медіа» з визначення Індексу медіаграмотності українців у 2023, тобто рівня вміння громадянами критично сприймати інформацію, а також користуватися медіа та знати загальні принципи регуляції.

50% учасників дослідження зауважили, що підозрюють джинсу, коли в матеріалі висвітлено лише позитивні чи негативні аспекти персони, групи або товару. Для 28% опитаних важливим маркером є той факт, що матеріал може сприяє впізнаваності персони, організації чи товару. 28% аудиторії  визначають замовний матеріал інтуїтивно.

Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа» - Фото 1

Опитані також звертають увагу на наявність оцінок, позитивних або негативних (22%).

Середній бал оцінки власної чутливості до джинси у споживачів медіаконтенту підвищився з 3,2 до 3,4.

38% аудиторії оцінюють свій рівень чутливості до замовних матеріалів вище за середній або як високий. У порівнянні з 2022 роком це на 9% більше. 27% вважають його середнім і 15% оцінюють свій рівень як нижчий за середній або низький. 

До більшості медіа українці ставляться підозріло — довіряють лише частково. За останній рік суттєво знизилась довіра майже до всіх джерел інформації: від телебачення до месенджерів. 

Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа» - Фото 2

Так, баланс довіри/недовіри до телебачення у 2023 році склав 21% до 8% (69% аудиторії лише частково довіряє), у той час, як у 2022 році він був 30% до 4% (часткова довіра — 63%). 

У друкованих медіа баланс довіри/недовіри у 2023 році склав 39% до 4% (частково довіряють — 54%), а у 2022 році він був 28% до 3% (часткова довіра — 67%).

У радіо цей баланс у 2023 році виглядає як 29% до 5% (частково довіряють радіо 65%), а у 2022 році він складав 40% до 3% (часткова довіра — 57%).

Баланс довіри/недовіри, отриманий інформаційними інтернет-ресурсами у 2023 році, склав 14% до 4% (81% частково довіряли), у 2022-му — 13% до 3% (при 84% часткової довіри).

Соціальним мережам довіряли повністю у 2023 році 11% опитаних, не довіряли — 8%, частвоко довіряли 81% (у 2022 році ці показники склали 12%, 5% і 73%). 

Замовні матеріали у медіа є актуальною проблемою для майже 60% аудиторії, — дослідження «Детектора медіа» - Фото 3

Про дослідження: «Індекс медіаграмотності українців» проводилося компанією New Image Marketing Group (польовий етап: 15.01.2024 — 29.01.2024). Мета дослідження — валідизувати концепцію індексу медіаграмотності та прорахувати його для різних категорій української аудиторії.

Методологія: кількісне дослідження; інтерв'ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI).

Обсяг вибірки: 1200 респондентів.

Цільова аудиторія: доросле населення України (18+).

Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типорозміром населеного пункту та регіоном.

Дослідження не проводилось на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та в АР Крим.

Раніше повідомлялось про те, що у популярних онлайн-медіа України зменшилася кількість політичної джинси. Такого висновку дійшли аналітики Інституту масової інформації, дослідивши публікації у 22 інтернет-виданнях, які виходили протягом 29 листопада — 1 грудня 2023 року, і порівнявши результат із попередніми дослідженнями.

  • Читайте також: Українці суттєво покращили свої навички з медіаграмотності — дослідження «Детектора медіа»

Фото: coloradohomerealty.com

 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
дослідження
Джерело матеріала
loader
loader