Вчителька інформатики та блогерка про технології Летиція Барр ділиться, що штучний інтелект може бути корисним у навчанні для учнів початкових класів та підлітків. Вона пояснює, що ця технологія може допомагати їм у виконанні домашніх завдань, плануванні, а також стати енциклопедією на кшталт вікіпедії.
Проте педагогиня зауважує, що батьки мають переконатися, що діти обізнані як про переваги так і про ризики ШІ. За її словами, сучасні технології можуть розвивати креативність та уяву, але школярам потрібно пояснити різницю між людським мисленням і запрограмованим процесом синтезу даних та його відтворенням. Про це Барр розповіла в інтервʼю Lifehacker.
"Технології штучного інтелекту можуть розвивати креативність і уяву. Генератори зображень, наприклад, можуть перетворювати текстові ідеї у фантастичні та дедалі більш реалістичні зображення та поєднати художнє бачення з будь-яким рівнем творчого таланту", – сказала вчителька.
За її словами, підлітки все частіше будуть використовувати ШІ для допомоги в домашніх завданнях. Крім того, школярі можуть навчатися писати коди самостійно, володіючи технологією не лише для навчання або розваг.
Педагогиня радить розповісти дітям про всі етичні та конструктивні способи штучного інтелекту, які можуть полегшити їм життя, у разі відповідального користування. Зокрема, вони можуть:
- Збирати матеріали та створювати картки та тести.
- Формувати навчальний план на основі навантаження на курс і доступного часу.
- Генерувати заявку на вступ до коледжу або вивчити нову мову.
- Більш детально дізнатися про інтереси та хобі.
- Збагатити творчість, створюючи зображення, музику чи відео.
В момент, коли учні починають усвідомлювати, що таке штучний інтелект їм варто підкреслити про правила безпеки. Зокрема, повторити, що не потрібно ділитися особистою інформацією навіть із дружніми чат-ботами.
"Я б обережно використовував інструменти GenAI, такі як ChatGPT, для всього, оскільки це просто чат-бот, який імітує реальну розмову з людиною. Це може бути неправильним або оманливим. Краще навчити дітей знаходити та використовувати інструменти штучного інтелекту, призначені для конкретних цілей, наприклад генератори зображень чи голосу, навчальні програми тощо", – ділиться педагогиня.
Чим більше підлітки користуються соціальними мережами, тим більша ймовірність, що вони зіткнуться з контентом, створеним ШІ, ділиться Барр. Оскільки учні не завжди знають, як розпочати підготовку до тесту чи іспиту, цифрова технологія може допомогти скерувати дітей і краще організувати цей процес.
За словами Барр, інструменти ШІ можуть допомогти дітям зрозуміти письмову підказку, потім провести мозковий штурм і створити план.
Раніше OBOZ.UA розповідав, чому штучний інтелект, на думку ІТ-експертів, must have у кожній школі.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!