Відмова державної компанії "Укрзалізниця" продавати брухт через аукціони "Прозорро" є дуже нелогічною, адже вона забезпечує значну частку цієї сировини на ринку, і могла б допомогти розвитку української економіки.
Про це заявив аналітик GMK Center Андрій Глущенко, коментуючи відмову УЗ продавати брухт.
"Насправді я вважаю, що це є проблемою зовсім нелогічною, чому "Укрзалізниця" не хоче цей металобрухт продавати. Це досить суттєва кількість для українського ринку. З цього металобрухту українські підприємства вже могли би виготовляти сталь, яка пішла би на потреби української економіки, в тому числі – військово-промислового комплексу", – наголосив експерт.
Він також висловив припущення, що, можливо, компанія збирається реалізувати свою сировину в обхід державних аукціонів.
"Можливо, "Укрзалізниця" розраховує якось продати на експорт цей металобрухт. Бо колись такі розмови були неофіційні", – сказав він.
Нагадаємо, залізничний оператор припинив реалізацію брухту ще у вересні 2023-го. До цього, у 2022 році, УЗ успішно реалізувала 113,04 тис. брухту чорних металів на український ринок. Продажі припинилися відразу після того, як Кабмін заборонив УЗ продавати брухт в обхід системи Prozorro, вважаючи, що це створить корупційні ризики.
За оцінками учасників ринку, на складах підприємств УЗ зараз наявні до 120-150 тис. тонн металобрухту. На поточний момент вартість цього обсягу металобрухту може складати 0,9-1,2 млрд грн, які недоотримує УЗ. Державний бюджет же недоотримав від реалізації брухту орієнтовно 200 млн грн.