/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F77351a8910c419205c05ca5e0f90aa94.jpg)
Науковці розробили інноваційну батарею, яка зберігає 80% ємності після 8000 циклів перезарядки
Провідний дослідник Реверанс Кріспін з Лабораторії органічної електроніки наголошує на важливості цієї інновації для регіонів, які значною мірою залежать від сонячної енергії.
Попри поширеність сонячних панелей у тропічних країнах, відсутність накопичувачів енергії після заходу сонця гальмує прогрес. Нова батарея має на меті вирішити цю проблему, зберігаючи надлишок енергії протягом дня для подальшого використання.
Цинк-лігнінова батарея може похизуватися вражаючим терміном служби:
- Вона здатна витримати понад 8 000 циклів перезарядки, зберігаючи при цьому 80% своєї ємності.
- За щільністю енергії вона не поступається свинцево-кислотним акумуляторам, але не завдає шкоди навколишньому середовищу, пов'язаної зі свинцем.
- Крім того, вона може підтримувати заряд до тижня, перевершуючи можливості інших типів акумуляторів.
Щоб подолати нестабільність, притаманну цинковим батареям, вчені застосували водно-полімерний електроліт на основі поліакрилату калію. Ця інновація підвищує стабільність батареї під час циклів заряджання та розряджання.
Крім того, економічна ефективність цієї технології робить її переконливою альтернативою літій-іонним акумуляторам, які викликають занепокоєння з погляду безпеки та екології.
Зіяуддін Хан, співавтор дослідження, згадує про недоліки літій-іонних батарей, зокрема, їхню вибухонебезпечність та вплив на довкілля. Він стверджує, що нова батарея пропонує життєздатну альтернативу, особливо в тих випадках, коли щільність енергії не є першочерговим завданням.
Коли ми побачимо робочу батарею?
Хоча нинішні прототипи є малогабаритними, потенціал для масштабування до розмірів, порівнянних з автомобільними акумуляторами, є багатообіцяючим. Фінансування шведських дослідницьких фондів та урядові ініціативи сприяли розвитку цієї сталої технології.

