Туреччина переправляє в ЄС російську нафту в обхід санкцій: Politico розкрив деталі
Туреччина переправляє в ЄС російську нафту в обхід санкцій: Politico розкрив деталі

Туреччина переправляє в ЄС російську нафту в обхід санкцій: Politico розкрив деталі

Туреччина використовує лазівку в західних санкціях, перемарковуючи російську нафту як свою та легально постачає її до ЄС, що принесло Росії до €3 мільярдів за рік. Основні порти Джейхан, Мармара-Ереглісі та Мерсін відіграють ключову роль у цій схемі, сприяючи значному зростанню російського імпорту та експорту до ЄС.

Про це повідомляє Politico. Запроваджена Євросоюзом у лютому 2023 року заборона на купівлю російської нафти та нафропродуктів змусила Москву шукати обхідні шляхи для продажу своєї продукції.

Туреччина виявилася ідеальним партнером у цій схемі. Завдяки лазівці в санкціях, що дозволяє ввозити в ЄС "змішане" паливо, якщо воно маркується як неросійське, Туреччина змогла легально постачати російську нафту до Європи. Протягом року, з лютого 2023 по лютий 2024 року, Туреччина збільшила закупівлі російського палива на 105%, а турецький експорт до ЄС зріс на 107%.

Турецькі нафтопереробні заводи мають можливість переробляти майже 1 мільйон барелів нафти на день, що дозволяє їм змішувати російську нафту з іншими продуктами та легально експортувати її до ЄС під маркуванням турецької. Туреччина використовує три основні порти для перемаркування та переправлення російської нафти: Джейхан, Мармара-Ереглісі та Мерсін.

Порт Джейхан має обмежене автомобільне й залізничне сполучення з нафтопереробними заводами, тому отримує великі партії палива переважно через море. Протягом року, з лютого 2023 по лютий 2024 року, порт прийняв близько 22 мільйонів барелів палива, 92% з яких надійшли з Росії – утричі більше, ніж попереднього року. 85% експорту палива з порту було направлено до ЄС.

Порти Мармара-Ереглісі та Мерсін також відіграють важливу роль у цій схемі. Обидва продемонстрували значне зростання імпорту російської нафти, яке збіглося зі збільшенням експорту до ЄС. Імпорт через порт Мармара-Ереглісі збільшився удвоє, а через порт Мерсін – втроє.

Згідно з правилами Євросоюзу, вантажі, що містять російське паливо, змішане з продуктами з інших країн, можуть підлягати санкціям залежно від частки російського компонента. Однак на практиці перевіряється лише сертифікат походження, де зазначено, звідки походить вантаж. Російська нафта нелегальна, але Туреччина просто переоформляє сертифікати на нові, турецькі.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, Кабінет міністрів підтримав ратифікацію Угоди про вільну торгівлю між Україною та Туреччиною. За документом, Туреччина відмінить ввізне мито на близько 93,4% промислових та 7,6% сільськогосподарських українських товарів. Втім, договір ще не набув чинності – його ще мають ратифікувати у Верховній Раді.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader