У відомстві нагадують, що система освіти України й надалі функціонує в умовах повномасштабної війни. Тож закладам освіти треба ефективно підготуватися до нового осінньо-зимового періоду та опалювального сезону із застосуванням гнучкого графіка освітнього процесу задля економії енергоресурсів.
Що треба знати про підготовку до навчального року 2024/2025
Тож у межах підготовки до нового 2024/2025 навчального року МОН закликає до виконання важливих рекомендацій.
Вишам та коледжам радять:
- Якщо можливо, розпочати 2024/2025 навчальний рік у першій половині серпня 2024 року. Виняток – студенти-першокурсники.
- У теплі місяці року навчатися суботами.
- З середини листопада 2024 року до середини березня 2025 року планувати проведення заліково-екзаменаційної сесії, практичної підготовки, виконання курсових і кваліфікаційних робіт та подовжених канікул. Якщо треба – продовжити навчання дистанційно.
- У разі потреби подовжити освітній процес у 2024/2025 навчальному році до кінця липня 2025 року, крім випускних курсів.
- Провадити освітній процес у традиційному (аудиторному) або змішаному (аудиторно-дистанційному) форматах у приміщенні закладу освіти або його окремому корпусі в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту.
- У тилових регіонах забезпечити проведення освітнього процесу переважно в аудиторному форматі з урахуванням безпеки.
- У прифронтових та прикордонних областях освітній процес можна здійснювати в укриттях. На базі інших закладів освіти в тилових регіонах – у змішаному або (як виняток) дистанційному форматі.
- Передбачити функціонування локальних систем оповіщення.
Для училищ:
- Якщо можливо, розпочати навчальний рік раніше ніж 1 вересня для учнів П(ПТ)О другого і третього курсів.
- Навчатися суботами у теплі місяці року. Якщо є потреба – подовжити освітній процес до кінця липня 2025 року, крім випускних курсів.
- Організувати навчання в очному форматі за обовʼязкової наявності укриттів. Якщо є недостатня кількість місць в укриттях, навчання можна організувати позмінно.
- Якщо виробничу практику неможливо організувати у звичайному режимі, варто використовувати навчальні майстерні, лабораторії закладів П(ПТ)О, а якщо є потреба і можливості, забезпечити її проходження дистанційно.
Міносвіти також обіцяє оприлюднити відповідні рекомендації і для шкіл.