Якщо за низкою дуже різноманітних новин ви раптом пропустили інформацію про появу нового Toyota C-HR, саме час це виправити.
TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Текст та фото: Микола Захаренков
Бо це – весела та різноколірна новина, на відміну від тієї самої низки. І дуже цікава, адже Toyota C-HR пропонує багато того, чого ви на жодній Toyota в Україні ще не бачили.
Перший Toyota C-HR викликав фурор на ринку та змусив закохатися в нього навіть тих, хто раніше не планував придбати Тойоту – 70% покупців виявилися новими клієнтами бренду. Їх привабила здебільшого зовнішність, неочікувано яскрава та смілива.
У новому поколінні Toyota C-HR дизайнери домоглися ще більшого ефекту, бо ця модель вийшла під гаслом «conceptcar on the road». Достатньо лише одного погляду на концепт Toyota C-HR Prologue, щоб зрозуміти: так воно і є. Як намалювали, так і зробили. А ми, своєю чергою, зробили для вас невеликий, але змістовний відеотест, де розповіли про головні зміни, що відбулися з Toyota C-HR.
А для тих, хто дуже любить читати, нижче викладаємо текстову версію нашого тест-драйва. Перш за все зауважимо, що перед нами не лише нова модель. Це нове фірмове обличчя Toyota, яке вперше офіційно представлено у нас саме на Toyota C-HR. Знайомтеся, звикайте, закохуйтеся! Здається, це буде не складно.
Задня частина автівки цікава не менше, а можливо навіть більше. Саме тут новий Toyota C-HR наочно демонструє, який він досконалий та сміливий. Досконалий настільки, що навіть відмовився від заднього двірника, а це дуже сміливий крок.
Сміливий, але обґрунтований. Адже цей кузов має наднизький коефіцієнт аеродинамічного опору – всього 0,31. І мабуть, завдяки цьому краплям дощу буде складно утриматися на задньому склі під час руху.
Подивіться також на світлодіодний автограф, яким вас вітає Toyota C-HR, незалежно від комплектації. Хіба не класно? А ще тут нарешті звичне розташування ручок задніх дверей, тому що вони вже не заховані у стійку – тепер всі ручки ховаються в кузов.
Але чи у всіх Toyota C-HR буде таке чудове контрастне забарвлення задньої частини?
Отож, у перших двох комплектаціях, Live та Active, кузов одноколірний. У наступних, Lounge і Premium, маєте контрастний дах, за який у GR Sport доведеться доплатити близько 20 тис. грн. А вже у спеціальній версії Premiere Edition, яка доступна для топових комплектацій Premium та GR Sport, отримаєте ще й таке комплексне забарвлення задньої частини. І не тільки його, але про це трохи згодом.
Для розуміння: Premiere Edition – це така собі надбудова над топовими оснащеннями Premium та GR Sport. Тобто є верхній поверх, а є ще пентхаус. І Premiere Edition – це саме він. І нарешті ми вже в нього зазирнемо.
У салоні автівка теж сприймається абсолютно інакше. Тут нове кермо, нова панель приладів, нові дисплеї, а також нове руків’я перемикання режимів їзди. Воно вже не потребує пересування по фіксованих положеннях, фактично це джойстик. І з цього випливає дуже важлива деталь: нинішній Toyota C-HR має повністю автоматичне паркування. Раніше водієві доводилося тиснути на педалі та перемикати з D на R, наразі вже ні.
Треба лише заїхати на парковку та натиснути клавішу, що активує систему паркування. Далі система шукає вільне місце, що підходить за габаритами, а коли знаходить, просить вас підтвердити початок паркування. Після цього швидко та безпечно паркується, а потім показує на екрані, яка вона молодець, як акуратно все зробила.
Тепер зупинимось на декількох важливих нюансах комплектації.
Датчики паркування будуть скрізь. Камера заднього виду – скрізь, але паркувальні лінії стають динамічними лише в комплектації Premium і GR Sport Premiere Edition, тобто ласкаво просимо до «пентхауса». У ньому до комплектації GR Sport додається також система камер кругового огляду, асистент автоматичного паркування та матричні світлодіодні фари – як альтернатива, все це можна знайти у комплектації Premium. Проєкційний дисплей – тільки у Premium Premiere Edition і GR Sport Premiere Edition.
Проте цифрова панель приладів діагоналлю 12,3 дюйма є геть в усіх Toyota C-HR, а дисплей такого ж розміру – в усіх, окрім стартового оснащення Live, де він 8-дюймовий. Великий дисплей означає не лише наявність навігації, але й новий процесор, вполовину потужніший. Тому користуватися дисплеєм дуже зручно.
Щодо оздоблення: новий Toyota C-HR вельми еко-френдлі. Тому тут багато пластику вторинного перероблення та мало натуральної шкіри, невеличкі клаптики якої можна знайти хіба що на сидіннях комплектацій Premium і GR Sport. Здебільшого використовується так звана веганська шкіра. А в перших двох комплектаціях сидіння взагалі оздоблені тканиною. Щоправда, дуже гарною.
Є ще така цікавинка, як контурна підсвітка. В інших Toyota вона одноколірна, а тут 64 відтінки, з яких можна обирати. Ба більше, можна запрограмувати їх так, що вони будуть змінювати одне одного залежно від пори доби.
Підвіска моделі принципово не змінилася. Як і раніше, вона дуже комфортна та цілком незалежна: стійки МакФерсона попереду і подвоєні поперечні важелі позаду. Але підвіску модернізували та перекалібрували, тому що розподіл маси між осями змінився, особливо для повнопривідної версії. Так, новий Toyota C-HR пропонує не лише передній, але й повний привод.
Він не механічний, а гібридний. Тобто ніяких карданів і муфт – лише електромотор потужністю 40 к.с. та з моментом у 84 Нм на задній осі. Так, ми вже знайомі з гібридним 4х4 Toyota за моделями RAV4 і Highlander. Але там повний привод побудований на основі мотора 2,5. А тут вперше маємо дволітровий повнопривідний гібридний кросовер.
Взагалі в Toyota C-HR використовується гібридна система Toyota 5-го покоління. Це насамперед нова літій-іонна батарея, новий потужний електромотор, новий блок керування. Останній не лише ефективніший, але й тихіший. І це, як на мене, головне, бо того звичного для старих гібридів Toyota тролейбусного гулу вже немає.
Маємо два мотори на вибір: 1,8 та 2,0. Порівняно з попередниками гібриди на їхній основі значно потужніші: відтепер 140 та 197 к.с. Споживання у них приблизно однакове, можна вкластися у 4-5 літрів у місті, якщо не дуже ганяти. А той, хто любить поганяти, повинен знати: навіть найспокійніша версія з 1,8 за паспортом обіцяє 9,9 секунди до сотні. А найдинамічнішою є дволітрова повнопривідна – 7,9 секунди.
Найкраща, на мій погляд, зміна в геометрії кросовера – це додатковий сантиметр кліренсу. Було 14,5 – стало 15,5. Дрібничка, але важлива. Загалом новий C-HR став трошки ширший, а ось колісна база залишилася такою ж самою.
Тому й об’єм багажника майже не змінився. Він тут такий, як і був – близько 300 літрів. Проте є докатка, а у кришки з’явився електропривод.
Ми вже згадували про комфорт підвіски, який у нас не викликав жодних нарікань. А як щодо керованості? І раніше з цим не було проблем, а наразі ситуація ще краща, адже кузов Toyota C-HR став ще більш жорстким на скручування. Ось лише один приклад: середня стійка. Вона не зварна, як раніше, а монолітна, та ще й виконана з надміцної сталі. А отже, легша і жорсткіша.
Тепер зазирнемо на другий ряд. Оскільки колісна база не змінилася, не варто очікувати тут лімузинного простору. Але місця для пасажира середнього зросту начебто вистачає. Зручно, що стопи можна розмістити під переднім сидінням – добре, що Toyota зберегла цю можливість. Також у розпорядженні задніх пасажирів з’явився USB-порт.
І є ще таке, що складно помітити, але можна відчути, до того ж на будь-якому сидінні.
Це ми про роботу систем безпеки.
Так, тут нова камера і новий радар, які разом значно збільшили відстань та розширили кути, на яких Toyota C-HR виявляє небезпеку. У цієї Toyota новий софт і ще багато чого нового. Але головне, що тут, знову ж таки, виникає дещо нове відчуття.
Нібито десь поруч сидить досвідчений інструктор. Ну от як в навчальній автівці, де інструктор має дублюючі органи керування. І коли треба, цей віртуальний інструктор втручається, але дуже тонко та обережно.
Наприклад, якщо ви при старті з місця не врахували дистанцію до авто попереду та занадто сильно натиснули на акселератор, Toyota C-HR проігнорує таку шкідливу команду і не допустить аварії.
Або якщо дистанція до автівки попереду занадто швидко скорочується, тоді Toyota C-HR може трішечки пригальмувати. Для профілактики.
Тобто новий Toyota C-HR не лише захищає від небезпечної ситуації – він допомагає в неї не потрапити. І це дуже добре. Ну а нам вже час робити висновки.
По-перше, нинішній Toyota C-HR – справжній шоу-стоппер: не звернути увагу на цей кросовер просто неможливо. Погляд якось сам до нього повертається. Так, виглядає дуже круто!
По-друге, тут набагато кращий інтерфейс, тому взаємодіяти з цим Toyota C-HR значно цікавіше. І керувати приємно, бо вона більш потужна, більш динамічна, але водночас її апетит майже не змінився.
По-третє, з’явилося дуже багато фішечок, яких не було на старій моделі та яких і тепер ще немає на інших Toyota, що вже казати про конкурентів. Тобто ця автівка нова, довершена і певною мірою ексклюзивна.
Прайс, звісно, все це враховує, тож маємо ціни від 1,3 до 1,8 мільйона (можливо, з невеликим хвостиком). Мабуть, Toyota C-HR не найдешевший автомобіль у своєму класі. Але повірте, це не той випадок, коли обираєш розумом та рахуєш кожну гривню. Цю модель завжди купували на емоціях, купували тому, що в неї закохувались. І єдине, що змінилося у випадку з новим Toyota C-HR, це те, що емоції накривають швидше і тримають сильніше.
Обов’язково знайдіть час та познайомтеся з цією автівкою особисто, адже вона того варта!