В Україні банки мають право зупинити операцію, якщо вона підозріла та уточнити у клієнта дані. Спеціально уповноважений орган може ухвалити рішення про зупинення видаткових операцій на строк до семи робочих днів.
Про це йдеться в роз'ясненні Нацбанка. "Банк має право зупинити операцію, якщо вона є підозрілою. Також банк зобов’язаний зупинити операцію, якщо має підозру, що вона має ознаки кримінального правопорушення. Спеціально уповноважений орган може ухвалити рішення про зупинення видаткових операцій на строк до семи робочих днів", – йдеться в роз'ясненні.
При тому в НБУ нагадали, що не контролюють, чи захищає банк персональні дані своїх клієнтів. Здійснення нагляду за банками з питань дотримання ними законодавства про захист персональних даних та проведення відповідних перевірок виходить за межі повноважень Національного банку, а здійснюється Державною службою України з питань захисту персональних даних.
Українці можуть скаржитись на банки в НБУ, однак це не означає, що після скарги відбудеться позапланова перевірка.
"Звернення споживачів фінансових послуг – не є підставою для проведення позапланової перевірки. Проте позапланова перевірка можлива, якщо Національний банк виявив систематичні порушення, а фінансова установа їх не усунула", – відповіли в НБУ.
Раніше OBOZ.UA писав, що Дніпровський суд Києва ухвалив рішення зобов'язати ПриватБанк повернути клієнту 10,1 тис. грн. У позові клієнт банку заявив, що ніде не підписував умови використання кредитного ліміту, тому вважає, що ставка 3,5% незаконна.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!