Українські фахівці відреставрували за допомогою ШІ фільм про революцію 1918 року
Українські фахівці відреставрували за допомогою ШІ фільм про революцію 1918 року

Українські фахівці відреставрували за допомогою ШІ фільм про революцію 1918 року

Архівний кінофільм «Український рух» 1918 року відреставрували за допомогою технологій штучного інтелекту. Як це відбувалося, розповів кінорежисер і реставратор Іван Канівець.

Плівка, з якою працював Іван Канівець була скопійована безліч разів, причому часто це відбувалося просто перезніманням з екрана. Класичні методи реставрації показали низьку результативність та займали неймовірну кількість часу, пише «Детектор Медіа». 

Застосовувавши суміш темпоральних та геометричних апроксимацій, реставраторам довелося обробити 29 планів у цьому фільмі, не рахуючи титрів, і обробка кожного з них була послідовністю відповідних процесів. Мінімум цих процесів було 12, максимум — 28. 

«Для кожного ми шукали оптимальне програмне забезпечення. Були такі випадки, коли один і той же самий процес для різного кадру ми проводили в різних програмах, залежно від того результату, який вдавалося отримати», — каже Іван Канівець.  

1b0049518eaf70949653ee3f94ea4589b.jpg (122 KB)

У 2019 році фахівці отримали результат, який на той момент видавався задовільним. Проте в останні роки поширеною стала технологія роботи за допомогою штучного інтелекту. Українські реставратори вже мали певний досвід з такими технологіями, тому виникло питання — а чи не вдасться відреставрувати кіноплівку за допомогою цих технологій краще. 

«Робота зі штучним інтелектом — це всього-на-всього інший вид програмування, який дозволяє обробити значно більшу кількість даних, ніж раніше. Застосувати цей підхід деяких із наших процесів видалась нам дуже цікавим. Наприклад, проблема роботи з шумом, яку ми мали від самого початку нашої роботи», — розповідає реставратор.

За допомогою штучного інтелекту, який за певними критеріями відбирав невеличкі фрагменти кадру, реставратори могли створити ту площину, яка необхідне для роботи з дискретним перетворенням фур'є. 

У такий спосіб вдалося значно краще почистити кадри від шуму, що особливо помітно, якщо порівняти реставрацію 2019 року і ту реставрацію, яку зробили тепер. 

«Так само пошук матеріалу для інтерполяції. За допомогою штучного інтелекту цей матеріал можна підібрати значно швидше. Та робота, на яку йшло раніше 10-15 годин тепер і цілком можна зробити за 20-30 хвилин. Плюс можна значно підвищити якість ліквідації відповідних дефектів. З іншого боку навантаження на комп’ютерну техніку також збільшується в рази. Завершити цю роботу зараз нам вдалося тільки завдяки тому, що нещодавно ми придбали нову комп’ютерну станцію», — каже кінорежисер Іван Канівець.

Переглянути архівний кінофільм можна на YouTube-каналі Центрального державного аудіовізуального та електронного архіву за посиланням

Джерело матеріала
loader
loader