Щоденник ОМКФ. День 8. Лохнесський монстр, фронт тварин і кривава доброта
Щоденник ОМКФ. День 8. Лохнесський монстр, фронт тварин і кривава доброта

Щоденник ОМКФ. День 8. Лохнесський монстр, фронт тварин і кривава доброта

У Києві добіг кінця 15-й Одеський міжнародний кінофестиваль.

Про перебіг і структуру фестивалю читайте тут, тут, тут, тут, тут, тут, тут і тут.

Після початку повномасштабного вторгнення через постійну небезпеку обстрілів ОМКФ вимушено перетворився на мандрівний фестиваль. Торік він проходив у Чернівцях. Цьогоріч відбувався в Києві. На насиченості програми це не позначилося. Поза конкурсом маємо добірку фільмів-призерів Канн і Берлінале, в Європейській конкурсній програмі — роботи режисерів Старого Світу від Грузії та Норвегії до Іспанії та Швейцарії, а в Національному конкурсі — прем’єри 10 повнометражних українських картин. Сеанси проходять у Будинку кінематографістів і в кінотеатрі «Оскар».

П’ятниця на ОМКФ почалася в певному сенсі містично. «Лох-Несс: вони створили чудовисько» (реж. Джон МакЛаверті, Ірландія — Велика Британія, програма «Документальні гіти») присвячений загадці та, як згодом виявилося, містифікації ХХ століття — таємничій велетенській істоті, що начебто мешкає в глибинах озера Лох-Несс. Джон МакЛаверті знайшов багатьох ентузіастів невловимої «Нессі», які в 1970-80-х роках буквально жили на берегах озера. Тут вирували неабиякі пристрасті, боролися різні клани дослідників, регулярно спалахували скандали, доходило і до мордобою. Фактично, «Вони створили чудовисько» — дещо похмура, але влучна комедія, що вчергове свідчить: чудовиськ створюють люди, яким було би надто нудно жити без уявних монстрів.

Щоденник ОМКФ. День 8. Лохнесський монстр, фронт тварин і кривава доброта - Фото 1

Про реальних тварин розповідає режисерський дебют блогера й мандрівника Антона Птушкіна «Ми, наші улюбленці та війна» (Україна — Канада, програма Doc Kyiv Fest представляє). Фільм присвячений стражданням і порятунку домашніх тварин на війні, а також їхній участі в ній. Птушкін залучає українських і західних зоозахисників рівною мірою, зачіпає всі аспекти теми. В кадрі є, звісно, чотирилапі зірки — руда киця Шафа, яка жила два місяці в руїнах дому в Ірпені, та пес Патрон. Це не авторська документалістика — однак надзвичайно інформативна робота про наших улюбленців на війні та про найбільшу в історії евакуацію тварин.

Увечері відбулася чергова ажіотажна прем’єра ОМКФ — «Види милосердя» британсько-грецького режисера Йорґоса Лантімоса (програма «Гала-прем’єри»).

Фільм побудований як триптих. Перша частина — про молодого чоловіка, якого контролює багатий впливовий коханець, що замовляє своєму протеже скоїти вбивство. Друга — про поліцейського, який підозрює, що його дружина, повернувшись після тривалої морської експедиції, перетворилася на іншу людину. Герої третього епізоду — члени дуже специфічної секти, які шукають дівчину, що володіє надприродними здібностями. Персонажів усіх трьох історій грають одні й ті самі актори: Емма Стоун, Віллем Дефо, Марґарет Кволлі та Джессі Племенс — останній за цю роботу відзначений на Каннському фестивалі як найкращий актор. Загалом, «Види милосердя» — це дуже чорна — на грані горору — комедія про вкрай парадоксальні, а інколи навіть і екстремальні прояви людської доброти.

Увечері в конгресово-виставковому центрі «Парковий» оголосили призерів 15-го ОМКФ у номінаціях «Найкращий український ігровий повнометражний фільм» і «Найкращий український повнометражний документальний фільм», а також фільм-переможець Європейської конкурсної програми.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
Кіно українське кіно
Джерело матеріала
loader
loader