«Укрзалізниця» вже рік не продає металобрухт. Аналітики пояснили наслідки
«Укрзалізниця» вже рік не продає металобрухт. Аналітики пояснили наслідки

«Укрзалізниця» вже рік не продає металобрухт. Аналітики пояснили наслідки

Брухтозаготівельна галузь України за підсумками січня-червня 2024 року збільшила експорт брухту чорних металів на 35,3%. Про це свідчать дані Державної митної служби. Водночас, на ринку спостерігається дефіцит брухту через відсутність продажів сировини з боку «Укрзалізниці», що вкрай негативно позначається на стані ряду галузей, пише GMK Center. 

«Додатковим фактором тиску на ринок брухту є відсутність продажів одним з основних постачальників – АТ «Укрзалізниця». Залізничний оператор припинив реалізацію брухту ще у вересні 2023-го, й це вкрай негативно позначилося на ринку та діяльності усієї металургійної галузі України. Такі умови створюють загрозу для діяльності вітчизняних металургів, оскільки часткове розблокування морського експорту сприяє збільшенню використання потужностей комбінатів», – вказують експерти видання.

Вони вказують: обсяги виробництва сталі вже збільшилися у порівнянні з даними минулого року. Але для суттєвого збільшення рівня завантаженості потужностей достатнє забезпечення брухтом є критично важливим.

«Металобрухт є стратегічною сировиною для досягнення цілей вуглецевої нейтральності світовою металургією. Більшість розвинених країн світу наразі виступають за заборону експорту брухту, щоб зберегти критично важливу сировину в умовах переходу на «зелене» виробництво», – наголосили у GMK Center.

Однак у вересні минулого року компанія перестала виставляти брухт на аукціони. У свою чергу бізнес-асоціації закликали уряд вплинути компанію та поновити продажі – адже їх відсутність загрожує УЗ зривом фінансового плану.

Джерело матеріала
loader
loader