/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F3bdce97d702cc6f1499d9d7237118e47.png)
Пам’ять зі стін українських кінотеатрів: IQOS та ОМКФ створили колекцію кінопостерів
Цьогоріч Одеський міжнародний кінофестиваль проходив у Києві. З 12 по 20 липня гості кінофестивалю першими побачили національні та світові стрічки, що невдовзі з’являться в прокаті.
На відкритті кінофестивалю у КВЦ "Парковий" IQOS та ОМКФ презентували серію унікальних кінопостерів. Ілюстрації для них створив Діма Котляр, надихнувшись ідеями мозаїк, вітражів і барельєфів 1970–80-х років, які зображені на стінах старих українських кінотеатрів у Києві, Одесі, Маріуполі, Харкові та Ужгороді.
Деякі з цих мозаїк не збереглися до сьогодні, деякі з них зараз просто неможливо побачити наживо. Тому вони особливо цінні. Серія складається з п’яти кінопостерів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fadc0007710807f7972469809c2e08915.png)
Кінопостер "Як в Одесі"
Натхненний ідеєю барельєфів з театру музичної комедії в Одесі – дому Одеського кінофестивалю. Рельєфи були створені українським скульптором Олександром Князиком у 1971 році. За задумкою автора, рельєфи мали створити атмосферу свята та зберегти пам’ять про святкові ходи, балагани, ляльковий театр. Звідси й танцюючі дівчата-"вакханки", зображенням яких надихнувся Діма Котляр.
Кінопостер "Як у Харкові"
Автор постеру надихався концепцією мозаїки кіноконцертного залу "Україна", що знаходиться в Харкові. У 1963 році за участі молодих харківських архітекторів будівля з літнього театру перетворилася на кіноконцертний зал, що вміщує більше 1500 глядачів. Архітектором сучасного ККЗ і автором мозаїчного панно на вході до нього став український архітектор Вадим Васильєв.
Кінопостер "Як у Маріуполі"
Натхненням для постеру стала мозаїка на фасаді кінотеатру ім. Т. Г. Шевченко в Маріуполі, створена українськими монументалістами – Віктором Арнаутовим, Яковом Райзіним, Олександром Кечеджі та Миколою Тихоновим у 1965 році. Панно площею 54 кв.м створено з трьох фризів. У центрі композиції, ідеєю якої і надихався Дмитро Котляр, портрет Кобзаря з героями його поем – гайдамаками, селянами та лірником.
Кінопостер "Як в Ужгороді"
Натхненний ідеєю вітражу з колишнього кінотеатру "Комсомолець" (зараз там знаходиться Студентський центр дозвілля "Ювентус") в Ужгороді. Вітраж "Життя" виконаний українським художником Іваном Ілько у 1981 році. Це серія з дев’яти окремих вітражних вікон, об’єднаних темою людського буття. Кожне з них – окремий сюжет. Для створення постеру за основу автор взяв частину вітражу під назвою "Музика" із зображенням музикантів, які грають на гуцульських традиційних музичних інструментах.
Кінопостер "Як у Києві"
Натхненний концепцією мозаїки, яка до 2019 року прикрашала стіни кінотеатру "Краків" у Києві. Рельєф "Краків’яни і гуралі" створили українські художники, відомі створенням ілюстрацій до поем Тараса Шевченка, брати Леонід Олексійович Капітан і Олексій Олексійович Капітан в 1968 році. Воно зображує народні танці поляків і гуралів (горяни Татр) — жителів міста Краків, побратима Києва.

