Про це під час пресконференції в Укрінформі сказав координатор платформи економічного розвитку Wood Industry UA Юрій Дюг.
“Недосконале чинне регулювання ринку деревини впливає більше на саму галузь, ніж бойові дії в Україні. В Україні поки діє мораторій на експорт деревини, але регулювання самого ринку деревини, на жаль, недостатнє. У першому читанні 2021 року затвердили відповідний законопроєкт “Про ринок деревини”, але досі не ухвалили”, - сказав Дюг.
За його словами, чинне регулювання призводить до скорочення галузі, зменшення кількості переробних підприємств. Натомість збільшується кількість корупційних скандалів, пов'язаних із закупівлею деревини. Усе це провокує зменшення надходжень до державного бюджету.
На переконання експерта, справедливе регулювання ринку деревини має відповідати певним критеріям. Першочергове право купувати деревину на аукціонах та за довготривалими контрактами має надаватися українським переробникам.
Також необхідно сформувати стартову ціну на деревину шляхом чітко прописаного ринкового алгоритму проведення торгів на підвищення та пониження ціни. Дію чинного мораторію на експорт необробленої деревини потрібно продовжити на час дії воєнного стану та три роки після його завершення.
Дюг наголосив, що хоч би якими інструментами намагалися врегулювати в Україні продаж деревини і роботу ринку, але необхідність справедливого регулювання, ідея якого закладена в законопроєкт №4197-д “Про ринок деревини”, є актуальною досі.
Однак проголосований ВР у першому читанні законопроєкт застарів і потребує значного доопрацювання. Зараз команда Wood Industry UA спілкується з парламентським комітетом з питань економічного розвитку задля його осучаснення та приведення у відповідність до нових європейських норм.
Як повідомлялось, понад 400 деревообробних підприємств в Україні вже отримали сертифікат системи незалежної добровільної сертифікації системи ведення лісового господарства (FSC-сертифікати).