Обмеження транзиту нафти до Угорщини: чи загрожує Україні дефіцит палива на заправках
Обмеження транзиту нафти до Угорщини: чи загрожує Україні дефіцит палива на заправках

Обмеження транзиту нафти до Угорщини: чи загрожує Україні дефіцит палива на заправках

Українцям розповіли, чи загрожує Україні дефіцит пального на заправках через обмеження транзиту нафти до Угорщини.

Як передає "Хвиля", про це повідомив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Так, Україна ввела санкції проти російської компанії Лукойл, заборонивши транзит її нафти через нашу територію до Угорщини та Словаччини. При цьому це рішення викликало обурення влади цих країн. Там заявили про обмеження імпорту пального до України.

Сергій Куюн запевнив, що на забезпеченості ринку України пальним це не вплине.

Дефіцит палива в Україні, постачання палива, бензин, дизпаливо
Дефіцит палива в Україні
"Хвиля"

"З цього напряму ми отримуємо до 10% (на піку), а маємо логістичні потужності додатково привезти як мінімум на 50% більше. Але. Такі можливості у нас є завдяки розгалуженій системі постачання, яка не зміцниться у разі втрати цього напряму", - зазначив він.

За словами експерта, Україна є добрим клієнтом для MOL, якому належать НПЗ в Угорщині та Словаччині. Тому втрата такого клієнта – постріл самим собі в ногу.

"Вони це розуміють, судячи з того, що розмови про можливе припинення поставок нам електрики з Угорщини припинилися. Це їх чималі гроші. А коли російська нафта надходити туди припинить (ці винятки із санкцій не назавжди), такий клієнт їм буде потрібно ще більше. Хоча як тільки ми отримаємо доступ до великої води, ми першими відмовимося від угорсько-словацького імпорту як досить дорогого", - сказав Куюн.

Крім того, він звернув увагу на те, що у нас були вагомі причини ввести санкції, і їхнє обґрунтування було б зрозумілим усім. Однак ми не попередили європейських партнерів і досі не пояснюємо своїх дій.

"Знаємо тільки, що введено санкції проти "Лукойлу" (російської, але приватної компанії), а проти "Роснефти" (державної компанії), яка теж є в тій "Дружбі", - ні. Там також є "Татнафта", ближча до кремля, ніж "Лукойл". Зокрема, у Татарстані активно розвивається оборонна промисловість, зокрема збирають "шахеди", але прокачування нафти не знизилося, як заявив НАК. А Лукойл, думаю, перехрестився і пішов продавати свою нафту на море. Ми нічого не виграли, але нас уже звинуватили в підриві енергетичної безпеки Європи. Виникає чергове питання: хто і навіщо це зробив з нашого боку і так підставив країну?", - додав Куюн.

Нагадаємо, коли і на скільки подорожчають бензин, дизель та автогаз.

Теги за темою
Угорщина
Джерело матеріала
loader
loader