В останній день липня в Україну прибули перші десять винищувачів F-16 із 79 можливих.
Як передає "Хвиля", про це повідомляє The Economist.
При цьому видання зазначає, що до кінця року Україна має отримати 20 літаків у рамках авіаційної коаліції.
"До кінця 2024 року Україна має літати на 20 винищувачах американського виробництва. Інші обіцяні так званою коаліцією F-16 на чолі з Данією та Нідерландами надійдуть партіями протягом 2025 року", - йдеться у матеріалі.
Тим часом екс-командувач американськими силами в Європі Бен Ходжес заявив, що розчарований тим, скільки часу пішло, щоб доставити літаки в Україну. Він зазначив, що однією з причин, яка могла вплинути на ситуацію з постачанням, є нестача навчальних місць для українських пілотів – "політичне рішення адміністрації".
До ще однієї причини належать мовні проблеми. За словами Ходжеса, незважаючи на те, що українські пілоти загартовані в боях, F-16 відрізняються і складніше, ніж Міг-29 та Су-27 радянських часів, до яких вони звикли.
Також є інший чинник затримок. Це створення інфраструктури обслуговування винищувачів F-16. Справа в тому, що бортовим інженерам потрібна така ж підготовка, як і пілотам. До того ж деякі роботи з ремонту та технічного обслуговування також можуть проводитись у сусідніх країнах НАТО.
Тим часом колишній начальник штабу Міністерства оборони Німеччини Ніко Ланге наголосив, що літаки F-16 є пріоритетною метою для росіян. У зв'язку з цим вони були розгорнуті з великим ступенем секретності на розосереджених базах з підземними або укріпленими укриттями. Однак у той же час таке розпилення ускладнює логістику, адже потрібно більше людей та більше запчастин.
Раніше повідомлялося, що США нададуть озброєння для F-16, які отримає Україна.