Про це сказав заступник директора Асоціації міст України з питань ЖКГ Олег Гарник в інтерв'ю Українському радіо, передає Укрінформ.
Експерт зауважив, що комунальний транспорт фактично працює собі на збиток.
«Здебільшого це збитковий транспорт і, відповідно, кошти таким комунальним підприємствам компенсуються за рахунок місцевих бюджетів, якщо в них є можливість», - сказав він.
Гарник зауважив, що в Україні дуже багато категорій пасажирів мають право на пільгове перевезення. «Коли цей механізм запроваджувався, держава передбачала, що перевізникам будуть компенсуватися відповідні суми з державного бюджету. Із 2015 року держава переклала фактично ці збитки або на самих перевізників, або на місцевий бюджет», - зазначив Гарник.
Водночас, за його словами, все впирається у спроможність місцевих бюджетів.
«Якщо пам'ятаєте, у 2023 році органи місцевого самоврядування були позбавлені так званого військового ПДФО, це понад 20 мільярдів. У 2024-му ці втрати складають близько 90 мільярдів. І це той ресурс, зокрема, який ішов на компенсацію пільгового або безплатного перевезення в містах. Тому це одна з причин того, що змінюються тарифи», - сказав він.
Крім того, за його словами, внутрішня і зовнішня міграція після повномасштабного вторгнення РФ досить потужно вплинула на обсяги перевезень. «І це один з аспектів, який впливає на зміну тарифів. Якщо в місті досить серйозно зменшилася кількість мешканців, а пасажирські перевезення потрібно збільшувати, то потрібен якийсь механізм, який відшкодовує», - зазначив фахівець.
Своєю чергою експерт з транспортного планування Дмитро Беспалов вважає, що питання тарифу є політичним, воно вирішується на рівні громади. «Міста ухвалюють рішення, яку частку від собівартості перевезень компенсувати перевізникам. І, власне, так формується цей тариф... А взагалі всі підходи, дійсно, можуть і повинні бути уніфіковані. На це є спеціальний європейський регламент. Коли Україна підписала Асоціацію з Євросоюзом, ми пообіцяли імплементувати європейські регламенти, там все чітко прописано. Тобто нам треба просто зробити європейські правила», - переконаний він.
Як повідомлялося, з 1 серпня у Тернополі зросла вартість проїзду у громадському транспорті.