Про це повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, передає Укрінформ.
«За рік роботи тимчасового морського шляху, також відомого як «Український коридор», 2 379 суден експортували українські вантажі до 46 країн світу. 64,4 млн тонн – загальний вантажообіг, з яких 43,5 млн тонн – продукція українських аграріїв», - йдеться в повідомленні.
Тимчасовий морський шлях було організовано після того, як Росія почала блокування прохід суден тодішнім «зерновим коридором». На відміну від «зернового коридору», українським морським шляхом можна транспортувати не тільки аграрну продукцію.
16 серпня минулого року першим судном, яке скористалося морським шляхом, встановленим ВМС ЗСУ для торговельних суден, стало Joseph Shulte. З 15 березня 2024 року український коридор, що проходить через порти Великої Одеси, розпочав роботу у цілодобовому режимі, що збільшило показники експорту аграрної та іншої продукції на 20%.
На сьогодні існує два основних інструменти страхування ризиків судновласників, чиї судна прямують до чи з морських портів України. Перший – це механізм страхування провідними страховими компаніями та банками світу за сприяння Уряду Великої Британії. Угода дозволяє покривати ризики «Marine Hull War» і «Loss of Hire War» для суден на рівні 1-1,25% страхових премій. Це практично довоєнні показники.
Другий – гарантії відшкодування шкоди фрахтувальникам, операторам та власникам суден і суден внутрішнього плавання під час перебування таких суден у територіальних водах України.
Як повідомлялося, Україна з початку 2024/2025 маркетингового року (1 липня) станом на 7 серпня експортувала 4,356 млн т зернових та зернобобових культур, що на 2 млн т більше, ніж за аналогічний період минулого маркетингового року.