Понад 60% новин національних українських онлайн-медій стосуються війни, політики та економіки, водночас лише 3,8% припадає на теми освіти, науки і здоров’я. Про це йдеться у дослідженні «Ядро новин. Яким темам та джерелам віддають перевагу медіа України» Інституту масової інформації, проведеного в серпні серед 10 найпопулярніших видань.
Тема війни домінує в новинах українських медіа. Відповідно до дослідження ІМІ, новини про обстріли тилових територій складають 13,7%, про події на лінії фронту — 13,1%, про мобілізацію — 3,5%.
На другому місці за кількістю новин — економічні теми, включно з енергетикою та соціальним захистом — 17,4%.
На третьому місці — тема політики — 16,5%.
Про спорт писали у 8,2% публікацій. На кількість новин вплинуло те, що моніторинговий період припав на час проведення літніх Олімпійських ігор.
Ще 7,7% новин на популярних сайтах розповідають про життя зірок і шоубізнес.
Кримінальні хроніки (зокрема, новини про затримання та арешти корупціонерів, колаборантів і диверсантів), а також повідомлення про дорожні аварії усі разом становлять 6,7%.
Освіта, наука та здоров’я стали темами лише для 3,8% новин онлайн-медіа. Вони відходять на другий план в умовах воєнного часу, коли суспільна увага більше зосереджена на безпеці та виживанні, проте є дуже важливими для довгострокового розвитку країни.
Інститут масової інформації рекомендував медіа шукати способи, щоб збільшити частку власних новин та матеріалів, що базуються на оригінальних дослідженнях. Наприклад, не просто передруковувати суху офіційну інформацію про кількість постраждалих від російського обстрілу, а показувати реальні людські історії.
В ІМІ зазначили, що до моніторингової вибірки включено 10 найвідвідуваніших, за даними SimilarWeb, українських онлайн-медіа: Цензор.Нет, Obozrevatel, ТСН, «Кореспондент.net», «Українська правда», УНІАН, РБК-Україна, «24 канал», NV, «Фокус». Досліджено всі публікації, що вийшли в розділах «Новини» цих сайтів протягом доби 6 серпня 2024 року (загалом 1983 матеріали, з яких власне новинами є 1790). Всі відібрані для моніторингу новини опрацьовані експертами вручну.
Фото: Інститут масової інформації
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.