Удари по російських НПЗ виявилися дуже ефективними — наразі Росія вже не може виробляти високооктанове та авіаційне паливо. Іншими словами, Росія перестала бути країною-бензоколонкою, якою вважалася довгі роки.
Про це в прямому ефірі телеканалу FREEДOM заявив заступник директора Асоціації енергетичних і природних ресурсів України Андрій Закревський.
За його словами, удари українською стороною по об’єктах нафтопереробної промисловості на території Росії виявилися дуже результативними.
"Ми вже по третьому і четвертому колу "утюжимо" російську нафтянку. І в нас є дуже великі успіхи. Вони полягають у тому, що фактично високооктанове паливо і додаткові хімічні продукти, які необхідні в нафтохімічній продукції, ми в них вибили. Щось серйозне вони виробляти зараз не можуть. Наприклад, сьогодні авіапаливо в РФ постачає Білорусь. Тобто, іншими словами, Росія перестала бути країною-бензоколонкою", — зазначив Закревський.
Він зазначив, що протягом останнього року в Росії різко збільшилася кількість авіаінцидентів.
"Кількість авіаінцидентів у 23-му році вдвічі зросла відносно 2022 року, а в 24-му році вони просто взяли і засекретили всю цю справу. Можна припустити, що до кінця 2024 року кількість авіаінцидентів у РФ збільшиться ще вдвічі", — додав експерт.
За його словами, крім цього в РФ почало дорожчати паливо, незважаючи на всі спроби влади стримати це зростання і приховати від споживача.
"Зараз уже не до того, щоб приховувати подорожчання, наприклад, бензину. Крім того, є інформація, що порушуються поставки, почалися арбітражні переслідування, тому що люди, як бізнес, хочуть купити за тими цінами, які заявляє держава, а вона не дає підвищувати ціни. Росія не дає підвищувати ціни на паливо. Навіть на оптовому ринку це регулює. Тому оптовий ринок у них на 20% дорожчий, ніж роздрібний ринок. Щоправда, ця різниця вже почала вже почала скорочуватися до 16%. Тому бензин, наприклад, 98, 95, подорожчав, тільки 92 ще тримається", — акцентував Андрій Закревський.
Він також додав, що через ці проблеми на ринку, у РФ уже виник чорний ринок палива. Грубо кажучи, Росія зараз йде венесуельським шляхом.