Арктична присутність за допомогою кораблів, які базуються на Алясці та пристосовані до суворого полярного середовища, стає критичною невиконаною вимогою США.
США роблять перший крок до відновлення морської присутності біля берегів Аляски. Так, порт Джуно на Алясці буде модернізовано, щоб він служив портом для американських криголамів. Про це у неділю, 25 серпня, пише .
“Великий новий порт криголамів в Джуно – розширення та модернізація жвавого командного центру району 17 берегової охорони – це покращені місця для причалу та приміщення для екіпажу. Проєкт залучить мільйони доларів в набережну та місцеву економіку”, – пише видання.
Після того, як об’єкт буде запущено в експлуатацію, Джуно планує отримати тимчасовий криголам M/V Aiviq, “зареєстроване в США судно, спочатку побудоване, щоб служити допоміжним судном для розвідки нафти в Арктиці”. Надалі кількість криголамів буде збільшено.
“У зв’язку з тим, що Росія та Китай об’єднують зусилля, щоб спробувати захопити контроль над слабоконтрольованими або слаборегульованими міжнародними державами морськими територіями, арктична присутність на Алясці стає критичною для США”, – вказують експерти.
Як пише Forbes, у 2023 році ВМС США направили чотири есмінці для спостереження за 11 російськими та китайськими кораблями, які діють біля Аляски.
“Проте відстані настільки великі, що просто дістатися до Аляски важко. Один із чотирьох американських есмінців, відправлених на північ, був із Сан-Дієго, а вихід туди й назад із Сан-Дієго до Берингового моря – це важка подорож, яка часто призводить до руйнування кораблів”, – йдеться у статті.
Вказується, що з кращими береговими спорудами і новими криголамами Америка посилить свою присутність у водах Аляски, а також на півдні, біля континенту Антарктиди.
Катер берегової охорони США Alex Haley, який здійснював планове патрулювання навколо Алеутських островів Аляски, наштовхнувся на російське судно в міжнародних водах, але в межах виключної економічної зони США.