Минулого тижня закрив свої двері на один рік черговий Gamescom, який цьогоріч відсвяткував п’ятнадцять років зі свого заснування. Місто Кельн окрім звичайних туристів, котрі обов’язково приїздять до однойменного собору, зустрічає й безліч ігрових туристів. Десятки тисяч шанувальників відеоігор, приїхавши в Німеччину з різноманітних куточків світу, опиняються на центральній залізничній станції та проходять повз Кельнський Собор, а поруч з ним міст, алею спогадів з безліччю замків, зачинених людьми котрим хотілось залишити спогадку у такому впізнаваному місці та поділитись своїми почуттями з оточенням. За цим мостом і починається Gamescom.
Кельнмессе вкотре зустрічає усіх охочих доторкнутися до найбільшої виставки цифрових розваг. Величезні павільйони виступають майданчиками для гігантів індустрії, різноманітних інді розробників та косплеєрів у вражаючих костюмах. Що ж, розповім вам найцікавіші моменти з Gamescom, чи варто хоча б один раз доторкнутися самому до цієї події і що відбувалося на українському стенді.
Головний коридор є таким собі сполученням між усіма павільйонами, а от вже кожен з них має свої особливості. Почнімо огляд з самих великих, лицем виставки і скупченням ААА проєктів.
XBOX
Мабуть, ця зала єдина в котрій відвідувачам давали як пограти в ігри, так й розважали усілякими активностями. Центр павільйону прикрашає, або показує хто тут бос — великі екрани з написом «XBOX» та рекламою їхніх проєктів. Найцікавішим стендом для нас був, звісно, S.T.A.L.K.E.R. 2, про це згодом.
Куточок KRAFTON був не самим великим, але з найбільшою кицькою на виставці. Охочих пограти у реалістичний Sims було чимало. До звичного мультяшного сіму усі звикли, а от як ця сама ідея буде працювати на Unreal Engine 5 і з максимумом реалістичності, цікавить багато людей.
Поруч з ним знаходиться бойова точка PUBG, де за влучний постріл по мішені можна отримати призи, а після сфотографуватися у тематичній зоні з впізнаваними елементами гри.
Таких фотозон було безліч: тут і вхід до сховища з Fallout, і печера на тему нової гри про Індіану Джонса, біля якої можна було одягнути знаменитий капелюх зі шкірянкою, а якщо в сусідньому стенді подивитися на двадцятихвилинну демо презентацію, то можна отримати такий капелюх на пам’ять.
Зовсім поруч самотньо стояв трьохметровий Думгай з підписом DOOM: The Dark Ages і це єдине, що стосувалося сиквелу.
На стенді World of Warcraft відбувалось щось дуже незвичне. Щоб відчути адреналіновий раш нового великого доповнення, можна було втекти з Даларану під час осади у VR режимі на спеціально збудованих байках на кшталт 4D атракціону, які імітують політ сидячі на летючому коні.
Також не менше цікавими виявилися стенди з римейком першої частини Gothic і довгоочікуване продовження Titan Quest 2. А тематично оформлена локація на тему Sea of Thieves, дозволяла усім охочим крутнути штурвал та отримати за це винагороду.
Любителі стратегій і давньогрецьких міфів могли оцінити геймплей римейку Age of Mythology з приписом Retold, а відволіктись від грецького переказу міфів, можна було в альтернативній історії Ara: History Untold, покроковій стратегії з розвитком своєї нації від кам’яного віку до сучасності.
Найцікавішим для нас і на диво для геймерів інших країн, виявився стенд GSC Game World. Його розміри не вражають, але попит на фото біля аутентичного екстер’єру і бажання зіграти у презентаційний білд, змушує ще більше пишатися українськими розробниками. Іншої можливості побачити S.T.A.L.K.E.R. 2 окрім після його релізу немає, тому витративши трохи часу на чергу ми потрапили у середину.
Демонстраційна версія тривала 20 хвилин, відкривальну катсцену ми вже бачили в одному з трейлерів, в якій вантажівка везе тіло в зону і яка нагадує схожу сцену в Тінях Чорнобиля. Після неї розпочинається місія, де нам потрібно потрапити в лабораторію вчених, відшукати ноутбук з важливою інформацією, а потім знайти в аномалії артефакт, вступити у бійку з кровопивцем і сутички з бандитами.
Розробники за останні місяці показали безліч трейлерів і геймплейних роликів, але дивитися це одне, а грати зовсім інше. Увесь скепсис щодо вторинності гри відразу пропадає. Атмосфера, стрілянина, графіка, і ще безліч усього, що вдалося побачити, вони сильно відрізняються у кращий бік від попередниць. Під час сеансу були такі самі відчуття, які ми отримували 15 років тому граючи в оригінальні «Сталкери».
UBISOFT, CAPCOM, BANDAI NAMCO, 2K, EA
Якщо попередня зала вас не вразила, то зараз ви отримаєте тріпл-ей шок. Кожен стенд — мистецтво. Корейський довгобуд Crimson Desert зустрічав багато охочих, не менше ніж стенд з Assassin’s Creed Shadows, дуже спірної частини серії, котра ще не дісталася до релізу, але їй вже пророкують найгіршу участь. Її стенд був виконаний у японському стилі, поруч можна було подивитись на колекційні фігурки (мабуть з майбутніх колекційних видань), а за відвідування сеансу давали маленьке віяло з логотипом гри.
Star Wars Outlaws теж не пас задніх, хоча це вже друга гра від Ubisoft, котра ще до релізу розлютила геймерів, але відвідувачі виставки так не вважали і охоче заходили на сеанс.
Файтинг DRAGON BALL: Sparking! ZERO заманював до себе великою фігурою Сон Ґоку, сеанс проходив не за закритими дверима, як в більшості інших ігор, тому можна було подивитись на геймплей зі сторони.
Майстра бойових мистецтв обійшла велика й моторошна лялька з Little Nightmares 3. Можна сказати, її витягнута рука ментально затягувала людей скуштувати нову частину такого милого і водночас лячного платформера.
Хто хотів не лякатися, а створювати імперію, той йшов дивитися презентацію Civilization VII. Пограти не дали, але показали розгорнутий геймплей і показали нові механіки. Фанати серії залишилися задоволеними, насамперед більш реалістичною графікою, аніж у попередній частині. А от Electronics Arts не змінює традиціям і дала пограти у щорічну ФІФУ — FC25. Тут нічого не змінювалось, футбол є футбол. Поряд з футбольними полями були і поля для посіву, величезний трактор прикрашав стенд пропагування фермерської справи у грі Farming Simulator 25.
А хто не любить порпатися в городі, поряд стояв стенд Dune Awakening з великим хробаком. Нова MMORPG у всесвіті Дюни від студії Funcom, розробників Conan Exiles, відправить вас у палючі піски планети Арракіс, знайомою по культовим книгам і фільмам.
Ще щось дуже знайоме і звичне побачили фанати Path of Exiles. Тематичний стенд запрошував як і ветеранів гри, так і новачків.
Найкреативнішим виявився стенд Kingdom Come: Deliverance II. Тут можна побачити стислий переказ вулиць Богемії XV сторіччя, з ковалем, швачкою, міським сторожем, а за ними повернутися в історію Їндржиха.
Розробники Arena Breakout: Infinite також зайняли чимало місця на майданчику. Імерсивний тактичний шутер з упором на реалізм, можна було спробувати та зробити висновки, чим він відрізняється від подібних сессійних лутер-шутерів.
З великими павільйонами наче все. Далі йдуть трохи менше, але не менш важливі, бо в них можна було віднайти для себе те, що зазвичай закривається тінню ААА проєктів. Безліч ігор, котрі не знайшли собі великого видавця, також заслуговують на увагу, наприклад ігри за мотивами фільмів Mars Attracts та Starship Troopers: Extermination, або гри у всесвіті Лавкрафта під назвою Worshippers of Cthulhu, граючи за лідера культу треба займатися справами містобудівельного симулятора, але з темними намірами.
Та не іграми єдиними живе Gamescom. Це місце, де збираються усі небайдужі до цифрових розваг, кожен знайде чим зайняти свій час. Тут можна знайти творчих людей, котрі роблять кастомні геймпади, миші, комп’ютери, колекційні статуетки різних розмірів, в одному з майданчиків можна взагалі потрапити у минуле, побачити одні з найперших консолей і зіграти на них, так і ігрові автомати з комп’ютерами. Людям зі здібностями шопитися або колекціонувати якісь речі, також були відведені спеціальні зони, де продавали безліч речей, що пов’язані з іграми та фільмами.
В одній з таких зон можна побачити прапор України, а з продавцем поспілкуватися українською мовою.
І це не єдине місце, де наш прапор нагадував людям, що наша країна є усюди. На виставці ще був стенд з нашим прапором.
Він виявився не дуже великим, і, на жаль, його побачило мало людей. Стенд знаходився у бізнес зоні, куди не можуть попасти звичайні відвідувачі. Але це скоріше плюс, бо у таких зонах проходить надважлива частина для розробників. Тут можна обмінятися досвідом, познайомитися з розробниками та розробницями. Тому це дуже хороший результат, що наші розробники другий раз на цій виставці та поширюють свою творчість у всьому світі.
Загалом, цей Gamescom також виявився дуже насиченим. Ця популярна виставка вкотре доводить, що попит на такі заходи є, та чималий, бо в цьому році його відвідало близько 335 тисяч людей, а це майже на 20 тисяч більше, ніж у 2023 році. А пандемія, котра змогла збити з ніг колоса E3 і завершити його офлайн кар’єру, не змогла зробити це з німецьким аналогом. Тому ми ще не один раз побачимо нові рекорди та сотні ігор, шлях яких буде проходити через Gamescom.
Автор Богдан Зіновий