Національний банкзаявив про те, що банки не можуть карати клієнтів за порушення правил фінансового моніторингу. При тому банк має право припинити співпрацю з клієнтом.
"Законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це "штрафу". Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу", – заявили в НБУ.
Зазначимо, раніше видання "Мінфін" повідомило про те, що "банки почали з недавніх пір застосовувати новий вид фінансового покарання. В одних банках його відносять до категорії штрафів, в інших це називають додатковою комісією. Її розмір сягає вже 20% від суми".
Як додають в НБУ, закон про фінансовий моніторинг передбачає обов’язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, в тому числі закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.
У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Механізм повернення коштів банком передбачений у пункті 6 додатка 12 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.05.2020 № 65 (зі змінами). Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції.
"Національний банк України зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Всі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються виключно фінансових установ", – додає НБУ.
Як раніше писав OBOZ.UA, клієнт ПриватБанку поскаржився на те, що після поповнення рахунку на Binance у нього заблокували всі рахунки.Він зробив три перекази з картки на картку (р2р), після чого банк вирішив завершили з ним відносини.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!