Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом
Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом

Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом

Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом - Фото 1

Цього року Sony притримала вихід нових ігор у своїх найгучніших серіях, але залишила місце для цікавих ігор, кожна з яких мала шанси стати хітом. На початку року підняла вуха всю індустрію хітова Helldivers 2. Потім скандальна Stellar Blade за своєю зовнішністю приховувала якісний екшн. Були й невдалі спроби, як нещодавній Concord, який протримався трохи більше двох тижнів. Нарешті черга дійшла до Astro Bot. Яким виявився новий платформер Team Asobi дізнаєтеся у нашому огляді Astro Bot.

Astro Bot
1999 грн.

Плюси:

Ігролад, графіка, оптимізація, музика

Купити в PlayStation Store

Мінуси:

Хочеться більше

Купити в PlayStation Store
9.5/10
Оцінка ITC.ua
Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом - Фото 2

Зміст

  • 1 Велика туса
  • 2 Новий знайомий світ
  • 3 Справжній супербот
  • 4 Козак Астро

Велика туса

Сотні ботів подорожують всесвітом на кораблі, яким слугує PlayStation 5. Та зненацька на них нападає іншопланетянин, розбиває корабель та викрадає з нього центральний процесор. Усі боти та інші ключові частини корабля (тобто PS5) розсипаються по галактиках. Мета гравця —  зібрати до купи втрачені запчастини та повернути вкрадений процесор.

astro bot

Після нападу ми здійснюємо аварійну посадку на найближчій планеті, яка слугуватиме хабом нашої місії. В порівнянні з безоплатним Astro’s Playroom, в новій грі наша тимчасова домівка — дійсно база, а не просто перетин шляхів до різних рівнів.

В центрі плаї стоїть PS5 , яку ще належить відновити, поруч врятовані астроботи займаються власними справами.

Зібрані на рівнях Astro Bot елементи пазла складаються у повноцінну картину, що відкриває одну з кімнат додаткових можливостей для вашого бота. Пазли збираються по черзі. Перший відкриває доступ до вже знайомого з попередньої частини Гача-автомату. За зібрані монети дістаємо з нього костюми для нашого персонажа або ж атрибути знайдених камео-ботів з інших ігор. До прикладу, з автомата можна дістати пилу-тесак для Мисливця з Bloodborne, яким він починає хвацько розмахувати. Після знайденого атрибута камео-персонаж розіграє невеличку мініатюру, якщо з ним провзаємодіяти.

За зібрані монети можна найняти помічна, який при повторному проходженні рівні підказуватиме де шукати ботів, або портал в Чорну діру.

astro bot

Таким самим чином відкриваються магазин для зміни костюма для Астро та розфарбування зорельота. Також є окрема локація для Сафарі. Тут можна вільно робити фото звірів, а також вона відкриває доступ до можливості робити знімки під час проходження рівнів. Але лише в окремо відведених місцях (Хоча кнопку Share ніхто у нас не забирав).

astro bot

В габі Astro Bot також є місця та секрети, для розкриття яких потрібно залучити певну кількість ботів. Поміч може бути різною, підняти кілька брил по якім ми дострибаємо до бажаного предмета, або ж підняти клітку, в якій тримаються кілька ботів. Також маленькі помічники можуть утворити канат чи драбину, по якій зможемо дістатися високих точок на локації. Більшість цих активностей є факультативними й ніяк не впливають на просування сюжетом.

astro bot

Новий знайомий світ

Але для початку ботів потрібно врятувати. Наші друзі розкидані по п’ятьох туманностях, а також Чорній дірі, доступ до планет якої приховані на сюжетних планетах. Туманність не відзначається як окремий біом, а лише натякає на головного боса. Планети завжди різні: піщані, зимні, тропічні та інші. 

Біоми авжеж повторюються, але їх завжди обіграють новими механіками та перешкодами, а тому не виникає відчуття, що ти вже тут був.

В кожній Туманності по чотири основні планети, і лише в останній туманності їх п’ять. Що б відкрити доступ до боса достатньо пройти три з чотирьох планет (або 4 з 5 у випадку останньої Туманності) та зібрати певну кількість ботів. Після чого вся маса необхідних помічників ламає замок й відкривається рівень з босом.

astro bot

Бос по суті є зібранням механік з попередніх рівнів. Такий собі екзамен на проходження вже вивчених перешкод. На подолання головного босам нам дають два життя, при невдачі доведеться починати спочатку. Битва проходить у кілька фаз і перші боси долаються досить легко. На останніх я витрачав вже по кілька спроб, але все одно це не перетворювало гру у Souls-like. 

astro bot

Подолавши боса ми звільнимо одного камео-бота, який відкриє завершальну планету в оформленні та з механіками своєї гри. Що б не спойлерити обійдусь без подробиць. Всього подібних унікальних рівнів п’ять, по одному на кожну туманність. Ми беремо на себе роль героя однієї з серій PlayStation з відповідними механіками. 

Розробники з максимальною любов’ю відтворили камео-рівні.

Це стосується не тільки механік, але й оточення, яке наповнене маленькими нюансами, що зустрічаються на кожному кроці. Найбільше задоволення від цих рівнів отримають ті, хто грав в оригінальні ігри. Але навіть без подібного досвіду ці рівні здатні подарувати радість унікальними механіками та оформленням, які більше не зустрічаються у грі.

Щоправда, два з них дещо схожі базовою механікою й можливо варто було один з цих рівнів замінити на інший. Але думаю розробники відштовхувалися в першу чергу від світу, який вони хочуть зобразити, а вже потім підганяли під неї механіку з оригінальної гри. Проте є й такий, що абсолютно відрізняється від всього, що є у грі.

astro bot

Якщо вам мало основних рівнів Astro Bot, в кожній Туманності можна відкрити кілька додаткових планет. Як правило це невеликі рівні, які мають особливу стилістику та повністю зав’язані на якійсь з механік. До прикладу, пройти рівень стоячи на м’ячі, яким слугує скручений броненосець.

Спочатку додаткові левели не викликають жодних проблем, але чим далі, тим складнішими вони стають. В якийсь момент гра чітко розділяється по складності на помірні основні планети та складні додаткові рівні. В кінці кожного рівня ми звільняємо одного бота-камео, тому якщо у вас стоїть задача знайти їх усіх, оминути ці рівні аж ніяк не вийде.

astro bot

Справжній супербот

В арсеналі Астро з пів десятка механік, але для проходження рівня нам видають лише одну. До прикладу, песик дозволяє робити швидкий ривок за допомогою якого можна розбивати товсте скло, та прогинати металеві стіни.

Повернулися деякі старі механіки, можливості яких поглибили та розширили. Одна з таких — руки мавпочки, які раніше дозволяли займатися скелелазінням. Тепер вони можуть підіймати важкі брили що б жбурнути у ворога, або робити потужний удар по землі, збиваючи противників з ніг.

Ці механіки повторюються, але кожного разу нас ставлять в умови, при яких вони розкриваються з різних, інколи неочевидних боків. Що цікаво, кілька механік можна спробувати лише в фінальних титрах, а деякі доступні лише в додаткових місіях. Чомусь місця в основній грі їм не знайшлося.

astro bot

Astro Bot на повну залучає функціонал DualSense, хоча без такого фанатизму як було в Astro’s Playroom, яка мала за мету показати всі можливості нового контролеру. Динамік та тактильна віддача супроводжують нас протягом усієї гри, а вібрація слугує повноцінною механікою для розв’язання певних задач. Тому не раджу її вимикати повністю.

Гіроскопи та мікрофон також не забуті, але їх використання розмазані по рівнях і вони завжди слугують додатком до основної механіки. Наприклад, скелелазіння потребує крутити геймпад для підняття рук, але зустрічаються вони не дуже часто. В тому ж Astro’s Playroom цілі рівні були побудовані на цій механіці.

Такий підхід є осмисленішим, оскільки ці механіки вбудовуються у гру як один із багатьох її елементів, а не гра будується довкола цих елементів.

Козак Астро

Перше, що ви побачите запустивши Astro Bot — український інтерфейс. Цей переклад є дуже важливим, оскільки від успішності Astro Bot в Україні багато в чому залежить подальша доля української локалізації в іграх Sony. Тому дуже важливо, що б усі, хто купить гру грали саме з українським інтерфейсом.

Тексту у грі не дуже багато, але чомусь вирішили імена босів не перекладати.

astro bot

Після проходження хотілося б, що усього було більше, більше механік, більше рівнів, більше камео. Але дійсно спробувати знайти недоліки, то навряд у когось це вийде. Можу відзначити лише одне спірне рішення. Коли знаходиш рівень в Чорній дірі, що б він активувався і з’явився на глобальній мапі потрібно в нього одразу зайти. А це може бути на середині проходження поточної планети чи навіть в кінці, через що її потім треба починати наново проходити. 

Також може виникнути одна умовність. В хабі, коли для допомоги потрібно більше сотні ботів, вони можуть довго розпрягатися поки побудують якусь драбину чи вертикальну стіну. Інколи доводилося їх розпускати й заново збирати до купи. У мене таке всього було один раз, тож це важко назвати навіть багом, та й кількість ботів зовсім не умовна, тому побідні проблеми легко зрозуміти.

В усьому іншому Astro Bot чудово оптимізована та збалансована. Для проходження сюжету гра пропонує помірне поступове підвищення складності без перегинів. Для любителів складного платформингу є додаткові планети, які здатні затримати на кілька десятків спроб.

astro bot

Команда Team Asobi змогла зробити не тільки чудовий подарунок до святкування 30-річної історії PlayStation, але й одну з найкращих ігор року. Astro Bot подарує неймовірну радість як бородатим фанатам відеоігор, так і юним людям, які тільки починають відкривати для себе чарівний світ інтерактивного мистецтва.

Огляд Astro Bot. Задоволення поза віком та часом - Фото 14

Висновок:

У Sony та Team Asobi вийшла одна з найкращих ігор цього року та, можливо, навіть цього покоління. Astro Bot дивує, приносить радість своєю невимушеністю, особливо в моменти пародіювання інших серій PlayStation. В гру можна грати як з дітьми, так і закрившись темною кімнаті на самоті. І ще велике питання кому більше задоволення вона принесе.

Купити в PlayStation Store
Теги за темою
PlayStation 5 PS5 Ігри
Джерело матеріала
loader
loader