Вузьке місце: як Укрзалізниця збирається виконати план в 9 млрд грн за користування вагонами
Вузьке місце: як Укрзалізниця збирається виконати план в 9 млрд грн за користування вагонами

Вузьке місце: як Укрзалізниця збирається виконати план в 9 млрд грн за користування вагонами

Юрій Щуклін

Унікальна особливість української логістики — це регулярне виникнення та непередбачувана міграція у транспортній інфраструктурі вузьких місць, які обмежують перевезення. Ці вузькі місця переважно штучного походження. А монополіст «Укрзалізниця» не має зацікавленості їх усувати.

Монополії, навпаки, вигідно замикати на собі пропускні та провізні спроможності, які завжди обмежені тим чи іншим вузьким місцем. Будь-хто інший, навіть маючи свій вагон, апріорі не зможе поділити це вузьке місце з «Укрзалізницею», адже її власні вагони отримають це вузьке місце логістики в першу чергу. 

Зараз, коли Мінагрополітики та великі гравці ринку погодили граничний обсяг зерна цьогорічного врожаю, що залишається в Україні, можна робити розрахунки потенціалу нашого експортного зерна. Він буде поділений на можливості інфраструктури, на кількість вагонів. Тобто можна порахувати, скільки на один вагон припаде експортного зерна. Звідси можна порахувати, скільки рейсів цього сезону зробить кожен вагон. Відповідно, можна зрозуміти, скільки вагонів залишаться без роботи. Елементарні підрахунки показують, що це будуть вагони «Укрзалізниці».

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Джерело матеріала
loader
loader