Amazon відкриває супермаркети Fresh після річної зупинки
Amazon відкриває супермаркети Fresh після річної зупинки

Amazon відкриває супермаркети Fresh після річної зупинки

Вологого серпневого полудня кілька сотень покупців вишикувалися в чергу біля AmazonСупермаркет Fresh у передмісті Філадельфії з нетерпінням чекає урочистого відкриття магазину. Людина в костюмі банана підняла натовп, а співробітники Amazon роздавали безкоштовні зразки холодної кави.

Подія довго чекала. З 2022 року магазин Fresh у Бенсалемі, штат Пенсільванія, виглядав готовим до відкриття. Але місяць за місяцем він залишався порожнім, а на табличці з видом на порожню автостоянку була приклеєна знайома посмішка Amazon.

«Я весь час думав, що він відкриється, але цього не сталося», — сказав CNBC Джо Ноулз, президент ради селища Бенсалем. «Раптом, бах, він був готовий до роботи».

Магазин Bensalem є одним із небагатьох нових локацій Fresh, які Amazon запустив за останні місяці, це перше відкриття нового магазину після того, як компанія припинила розширення франшизи більше року тому. З червня Amazon відкрила сім інших магазинів у Каліфорнії, Іллінойсі, Меріленді, Нью-Джерсі та Вірджинії, очікується, що цього року та наступного року буде ще більше. Компанія повідомила, що цього тижня також відкриває п’ять оновлених магазинів в Іллінойсі та Каліфорнії.

Це остання подія в спробі Amazon знову й знову стати провідною компанією на ринку, за яким компанія займається протягом 17 років, кульмінацією якої стало придбання Whole Foods за 13,7 мільярда доларів у 2017 році, що стало найбільшою угодою компанії в історії. Подібний підхід Amazon іноді полягав у розширенні своєї місії «магазину всього», а в інших був зосереджений на тому, щоб зробити продукцію високого класу доступнішою. У деяких випадках ринки стали полігоном для тестування технологій у магазинах.

Незважаючи на це, у 2023 році Amazon займав лише 1,4% продуктового ринку США порівняно з Walmart.на 23,6% і КрогераЧастка 10%, за даними Чисельника.

Локації Amazon Fresh у США
Штат Вашингтон
Північна Каліфорнія
Південна Каліфорнія
північний схід
Середньоатлантичний
Середній Захід
Графіка: Габріель Кортес / CNBC
Джерело: Репортаж Енні Палмер / CNBC
Amazon відкриває супермаркети Fresh після річної зупинки - Фото 1

Супермаркети Fresh є частиною портфоліо, яке також включає магазини міні-маркетів Go та доставку в той же день для учасників Prime. Раніше цього року компанія також запустила необмежену підписку на доставку продуктів у США. У вівторок Amazon представила нову приватну торгову марку під назвою Amazon Saver, яка включає такі продукти, як сироп для млинців, м’ясні делікатеси та консерви, в основному ціною менш як 5 доларів.

Мережа Fresh дебютувала в перші місяці пандемії Covid. Amazon відкрив перший такий магазин у вересні 2020 року в районі Вудленд-Хіллз у Лос-Анджелесі, намагаючись пропонувати дешевші ціни, ніж Whole Foods. Компанія додала стійки для видачі пакетів, а також смуги безкасової каси та голосові дисплеї, що дозволяє покупцям запитувати у Alexa ідеї щодо рецептів або допомоги в пошуку товарів. 

До початку 2022 року Amazon охопить 46 локацій Fresh по всьому світу. Але плани розширення стикалися з зусиллями генерального директора Енді Джессі, щоб приборкати витрати , оскільки швидкі зміни макроекономічних умов змусили різке скорочення. Amazon розпочав масові звільнення , починаючи з 2022 року, і скасував деякі з нових, більш неперевірених ставок. 

У лютому 2023 року Джессі оголосила під час квартального звіту про прибутки, що Amazon планує закрити деякі супермаркети Fresh і магазини Go. Він також призупинив подальше зростання присутності Fresh, доки компанія не зможе визначити формат магазину, який резонуватиме з покупцями та «де нам подобається економіка», — сказав Джассі.

Пончики Crispy Kreme

Зі скороченням штату в основному в дзеркалі заднього виду Amazon повертається до режиму інвестування та вливає ресурси у Fresh, відкриваючи нові магазини після вдосконалення досвіду та випробування оновленого формату наприкінці минулого року в окремих регіонах Каліфорнії та Іллінойсу. Керівники Jassy та Amazon Fresh визнали, що для того, щоб розвивати свій і без того «дуже великий» продуктовий бізнес, компанії потрібен більший фізичний відбиток.

У 2022 році лише 11% продажів на продуктовому ринку США вартістю 1,6 трильйона доларів відбулося онлайн. Це набагато нижче рівня проникнення електронної комерції в інших категоріях, таких як споживча електроніка, де 41% покупок було зроблено онлайн, згідно з даними Jefferies. Компанії «потрібно мати фізичну присутність, щоб бути великими в продуктових магазинах», — написали аналітики банку в жовтневій записці.

У рамках редизайну магазину Fresh Amazon створив більш барвистий макет і додав кіоски з пончиками та кавою Krispy Kreme. У квітні компанія заявила, що прибере технологію безкасової каси під назвою Just Walk Out зі своїх магазинів Fresh і Whole Foods у США на користь комп’ютеризованих Dash Carts, які відстежують і підраховують товари під час покупки.

Amazon повідомила CNBC, що спостерігала збільшення кількості покупок і підвищення рівня задоволеності клієнтів у оновлених місцях. Компанія заявила, що планує з часом вибірково відкривати нові заклади Fresh на основі відгуків покупців.

«Нам дуже подобаються перші результати», — сказав Джессі під час звіту про прибутки компанії за перший квартал у квітні, маючи на увазі оновлені магазини Fresh. «Вони справді суттєво кращі майже в усіх вимірах. Ще рано, і є над чим працювати, але нам подобається те, що ми там бачимо».

Жінка використовує візок під час покупки продуктів у магазині Whole Foods, коли Amazon запускає розумні візки для покупок у магазинах Whole Foods у Сан-Матео, штат Каліфорнія, США, 25 лютого 2024 року. Розумний візок для покупок спрощує покупки продуктів, дозволяючи клієнти сканують продукти прямо в кошику під час покупки, а потім пропускають чергу в касі.
Тайфун Коскун | Анадолу | Getty Images

Тим не менш, принаймні 22 супермаркети Fresh по всій країні залишаються пустими або невідкритими, навіть якщо будівництво завершено, згідно з інтерв’ю з міською владою та повідомленнями місцевих новин.

Затримка відкриття або скасування призвела до принаймні п’яти судових позовів. Орендодавці в Пенсільванії, Нью-Джерсі, Нью-Йорку, Флориді та Вашингтоні стверджували, що компанія порушила договір, розірвавши договір оренди, а деякі сторони вимагали відшкодування збитків у десятки мільйонів доларів. Відповідно до судових документів минулого року Amazon досягла мирової угоди з власниками нерухомості у Флориді та Вашингтоні. Адвокати власників нерухомості не відповіли на запити про коментарі.

Amazon відмовився коментувати статус магазинів Fresh, які залишаються невідкритими.

Один магазин у підвішеному стані знаходиться в Ранчо Міраж, Каліфорнія, пустельному містечку приблизно за 30 хвилин на південний схід від Палм-Спрінгс. Ринок, на якому раніше розташовувався універмаг Stein Mart, знаходиться в торговому центрі, який також включає Hobby Lobby, італійський ресторан і банк крові. Покупці в цьому районі можуть знайти Whole Foods, Walmart, Trader Joe’s і Aldi — усе за декілька хвилин їзди.

У 2021 році Amazon почав реконструкцію магазину, а наступного року з’явилися вивіски. Але на дверях досі висять написи «незабаром відкриття». Компанія повідомила представникам Rancho Mirage і AlbaneseCormier, власнику торгового комплексу, що вона очікує відкриття магазину в 2025 році, сказав Тед Вейл, член міської ради.

AlbaneseCormier не відповів на запит про коментар.

Вейл сказав, що не так багато компаній можуть дозволити собі просто залишити будівлю простоювати роками.

«У Amazon стільки грошей, що незалежно від того, інвестували вони 10 мільйонів доларів, 20 мільйонів, 30 мільйонів доларів у проект і вирішили не йти далі, нехай буде так», — сказав Вейлл. «Це не буде критерієм, який стримує їх від виходу».

Понад 500 миль на північ від Ранчо Міраж, у передмісті Сакраменто Розвілл, компанія Amazon нещодавно відкрила двері супермаркету Fresh. Магазин був повністю побудований минулого літа.

Брент Тілл, аналітик компанії Jefferies, вирушив із своїм 16-річним сином за дві години їзди до Розвілля з району затоки через тиждень після відкриття магазину Fresh минулого місяця. Тіл сказав, що в супермаркеті був «дивовижний» вибір, хоча він описав загальну атмосферу як «стерильну».

«Ви заходите в магазин Amazon Fresh у Розвіллі, і ви відчуваєте себе у винному льоху з нержавіючої сталі», — сказав Тіл. – А в магазині немає ніяких прикрас, це просто гігантська будівля».

Тілл має рейтинг купівлі акцій Amazon, але він каже, що в продуктовому магазині компанія витрачає багато грошей, щоб конкурувати в «одному з найнижчоприбуткових бізнесів на планеті». Але він назвав це «однією з найбюджетніших статей у кишені», де він чітко вписується в ширшу роздрібну стратегію Amazon.

«І якщо є синергія навколо повернення Amazon, якщо вони зможуть зробити його більш унікальним, тоді хто знає, куди це піде», — сказав Тіл.

Джерело матеріала
loader
loader