/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fbbbd607529505d8ee51219e291399a9c.jpg)
Казахстан допомагає Росії ремонтувати літаки французьким обладнанням
Казахстанські фахівці обслуговують російські Су-30СМ, використовуючи французьке обладнання Thales і Safran попри санкції. Про це повідомляється в дослідженні Inform Napalm.
Казахстанська компанія ARC Group співпрацює з російськими військовими та обслуговує російські літаки Су-30СМ, на яких встановлене французьке авіаційне обладнання THALES та SAFRAN.
Повідомляється, що станом на 2024 рік, Росія має до 130 одиниць модернізованих винищувачів Су-30СМ. Під час великої війни, росіяни втратили не менше 15 таких бортів.
В повідомленні вказують, що РФ могла втратити значно більше через санкції, бо на літаках Су-30СМ використовується авіоніка іноземного виробництва, переважно французьких компаній THALES та SAGEM (а після поглинання останньої – SAFRAN). А обладнання потрібно постійно обслуговувати аби продовжувати експлуатувати борти.
Обслуговувати пристрої можуть виключно сертифіковані виробником фахівці на такому ж обладнанні. Після повномасштабного вторгнення Росія нібито втратила доступ до таких можливостей, але, російська сторона знайшла у казахстанському підряднику чудовий канал обходу санкцій.
Казахстанське товариство з обмеженою відповідальністю «Analyst Research Consulting Group» було утворене у 2014 році. Як вказано на сайті «компанія є ексклюзивним дистриб’ютором Safran Electronics & Defense в Республіці Казахстан і Республіці Киргизстан і займається просуванням продукції Safran в цих країнах».
Основними замовниками продукції є державні органи та правоохоронні органи. Ще у жовтні 2021 року ARC Group уклала перший договір з вузькопрофільним російським товариством з обмеженою відповідальністю «Ремонт, обслуговування, постачання авіації спеціальними комплектуючими» (ООО «Росавиаспецкомплект»).
Зазначається, що предмет договору можна сформулювати так – казахстанська сторона, маючи сертифікованих французами фахівців та обладнання, має здійснити ремонт французького обладнання на російських літаках Су-30.
При чому росіяни оплачують надання повного циклу послуги під ключ – від навчання і сертифікації казахстанських фахівців у Франції, до закупівлі у французів необхідної апаратури.
Звісно в документах, укладених з французькими компаніями є норми щодо експортного контролю із прямою забороною передавати будь-які товари Російській Федерації. Проте в дослідженні наводять аналогічні майже ідентичні по сумах і умовах договори з росіянами, що свідчить про невиконання Казахською стороною своїх обіцянок.

