Росія, попри міжнародні санкції, використовує казахстанську компанію ARC Group для обслуговування французького авіаційного обладнання на винищувачах Су-30СМ, залучаючи сертифікованих фахівців і техніку від Thales і Safran. Це дозволяє РФ підтримувати свою авіацію в робочому стані для військових дій в Україні, обходячи санкційні обмеження.
Про це йдеться в дослідженні Inform Napalm. Росія продовжує знаходити способи обходити міжнародні санкції, щоб підтримувати свою військову авіацію в робочому стані.
Одним із прикладів такої хитрої схеми є обслуговування винищувачів Су-30СМ, що використовують французьке обладнання компаній Thales і Safran, за допомогою казахстанських підрядників. Незважаючи на санкції, які мали б ускладнити подібні операції, Росія змогла знайти лазівки через співпрацю з казахстанською компанією ARC Group.
Станом на 2024 рік, Росія має близько 130 винищувачів Су-30СМ – сучасних бойових літаків, оснащених західним обладнанням. В цих літаках використовуються численні системи французького виробництва:
- SMD55S та SMD66S – багатофункціональні дисплеї від Thales;
- TLS2020 – радіотехнічна система корекції і посадки;
- TACAN-NC12 – радіонавігаційна система;
- HUD 3022 – індикатор на фоні лобового скла;
- SIGMA 95NAA – навігаційна система від Safran.
Це ключові компоненти, без яких пілоти не можуть ефективно керувати літаками. Втрати цих систем призвели б до зниження ефективності військової авіації Росії.
Як Росія обслуговує ці літаки попри санкції
Казахстанська компанія ARC Group, створена у 2014 році Алданазаром Сагинбеком, відіграє важливу роль в обслуговуванні російських Су-30СМ. Офіційно ця компанія займається військовою технікою і має ліцензії на обслуговування авіації. Вона також є дистриб'ютором французької компанії Safran Electronics & Defense в Казахстані та Киргизстані.
Завдяки міжнародним розвідувальним джерелам виявлено, що ARC Group має таємні угоди з російськими військовими, зокрема з компанією "Росавиаспецкомплект". У цих договорах прямо вказано, що казахстанська компанія ремонтуватиме французьке обладнання на російських літаках Су-30СМ, використовуючи сертифікованих французами фахівців.
Співпраця з російською компанією
У 2021 році ARC Group уклала перший договір із російською компанією "Росавиаспецкомплект" на ремонт французького авіаційного обладнання для Су-30СМ. За умовами договору, ремонт мав здійснюватися сертифікованими фахівцями в Казахстані або безпосередньо в Росії. У додатку до цього контракту було вказано деталі щодо компонентів для ремонту, включно з французькими системами SMD55S, SMD66S, TLS2020, TACAN-NC12, HUD 3022 та SIGMA 95NAA.
Одним із ключових елементів цієї схеми є те, що казахстанські фахівці пройшли навчання у французької компанії Thales для обслуговування її обладнання. У 2022-2023 роках фахівці ARC Group відправлялися до Франції для отримання необхідної кваліфікації. Після цього вони вирушали до російських підприємств для виконання ремонтних робіт на літаках Су-30СМ.
Огляд схеми обходу санкцій
Вся ця схема дозволила Росії продовжувати обслуговування своїх військових літаків, незважаючи на санкції. Співпраця з Казахстаном відкрила можливості для отримання необхідного обладнання та послуг, які Росія більше не могла отримувати напряму від європейських постачальників. Таким чином, ARC Group стала важливою ланкою в ланцюзі підтримки російських збройних сил, що серйозно підриває ефективність міжнародних санкцій.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, починаючи з 12 вересня, набули чинності IT-санкції США, які забороняють іноземним технологічним компаніям надавати послуги в Росії. Низка компаній вже обмежила доступ для РФ, але прогнозується, що після набуття чинності санкцій, їх стане ще більше.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!