95% вчителів, які взяли участь в опитуванні від компанія «Rakuten Viber» та студії онлайн-освіти EdEra, вважають, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року. Ці спостереження базуються на особистих враженнях вчителів, проведеній з учнями діагностиці, обговореннях з іншими вчителями та погіршенні оцінок, повідомила команда «Rakuten Viber».
Як основні причини освітніх втрат респонденти виокремили побутові перешкоди — 83,8% опитаних обрали цей варіант, та стрес через війну — 73,7%. Також на успішність вплинуло:
- Тривале онлайн навчання — 57,6%;
- Нерозуміння учнями свого майбутнього — 56,4%;
- Накопичене відставання з часів коронокризи — 56,4%;
- Відсутність мотивації до навчання в учнів — 53,4%.
У вчителів запитали про методи, які вони використовують для надолуження освітніх втрат. Відповіді на питання розподілились наступним чином:
- Близько 90% освітян проводять з учнями додаткові повторення матеріалу;
- 49,3% вчителів дають учням додаткові завдання та/чи літературу для самостійного надолуження освітніх втрат;
- 47,8% опитаних консультують батьків щодо надолуження освітніх втрат поза школою;
- 44,2% респондентів пропонують учням додаткові заняття;
- 29% вчителів організовують позакласні заходи;
- Тільки 2,8% освітян не використовують ніякий метод.
Читайте також: В Україні реформують старшу школу: після 9 класу учні обиратимуть профіль навчання
Надолуження освітніх втрат, на думку вчителів, є спільною відповідальністю:
- 74% опитаних освітян вважають, що відповідальність за покращення навчальних результатів несуть самі учні.
- 72% респондентів відзначили роль батьків у надолуженні освітніх втрат.
- 69,1% освітян вважають, що вони мають відповідати за надолуження матеріалу з учнями.
- 53,9% освітян включили МОН до переліку тих, хто має допомагати у процесі.
- 29,1% вважають, що у «наздоганянні» мають брати участь адміністрації шкіл.
- 23,9% вчителів вважають, що за надолуження освітніх втрат має також братися місцева влада.
Серед навчальних активностей, які можуть допомогти учням наздогнати матеріали навчального плану, освітяни виокремили:
- Самостійне навчання з використанням відкритих джерел (відеоуроків, онлайн курсів тощо) — 69,8%;
- Збільшення кількості навчальних годин — 44,6%;
- Залучення репетиторів — 29,9%;
- Створення літніх шкіл — 29,2%;
- Додавання ще одного року навчання для учнів з освітніми втратами — 20,6%.
Зазначимо, в анонімному онлайн-опитуванні в спільнотах для вчителів EdEra у месенджері «Вайбер» взяли участь близько 1 тисячі респондентів.
Читайте також: В Україні запрацювала «Екосистема для надолуження освітніх втрат»
Фото: ілюстративне / НУШ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.