В Україні було прийнято підвищення податків для населення та бізнесу, зокрема, нововведення стосуються мереж АЗС. За словами експертів, великі мережі не відчують новації, проте меншим АЗС доведеться "викручуватись".
Виходить, що запровадили авансовий податок на прибуток: кожна заправка платитиме 60 тисяч гривень. Це може спричинити 5-6% недолив палива.
Про це стало відомо завдяки інформації від засновника логістичної групи компаній "Прайм", експерта паливного ринку Дмитра Леушкіна.
Як пояснив експерт, раніше податок на прибуток у принципі погано адмініструвався і ніхто його особливо не платив. Робили це лише компанії, які мають велику виручку через магазин. Тобто вони й так ці гроші платили, бо отримували додатковий прибуток за рахунок продажу супутніх товарів: цигарок, алкоголю, хот-догів тощо.
"Для цих мереж не зміниться зовсім нічого. Тому що вони й так сплачували цей податок на прибуток шляхом того, що його ним генерував магазин. Вони нікуди ці сигарети, алкоголь сховати не могли. Тож великі мережі – такі як WOG, ОККО, БРСМ" , UPG - новий внесок навіть не відчують і не помітять, оскільки вони платили більше", - зазначив Леушкін.
Втім, основний удар новий закон завдасть АЗС, які слабо торгують у магазинах і не генерують додаткового прибутку, щоб його включити до цього податку.
Що буде відбуватися? Маленькі АЗС будуть змушені ці гроші (авансові внески - ред.) закладати собі у вартість. Відповідно, якщо заправка десь на трасі проливає 1,5-2 куби на день, то на місяць у них пролив 60 кубів. І 60 тисяч гривень потрібно заплатити.
Сегмент дискаунтерів, тобто заправок, що становлять низькі ціни на пальне, наближає їх на гривню за ціною до мейджерів, великих мереж АЗС.
"Тобто якщо, наприклад, на мережу не найнавороченіших заправок - умовно назвемо АЗС "Фактор", Marshal або "Авантаж" - їхали люди за нижчою ціною, і вони ще якось виживали, то зараз сенс їхати до них втрачається. Щоб ці заправки-дискаунтери вижили, для збереження цієї гривні зазору в ціні вони підуть на хитрощі, аби не підвищувати ціни на стелі. Інакше вони втратять усі продажі", – зазначає експерт.
Умовно: якщо на WOG ціна пального буде 55 грн., а на Marshal 54 грн., ви не поїдете на Marshal, а поїдете на WOG, тому що там вам сподобається, і ви цю гривню переплатите. А от якщо різниця буде у дві гривні, можна ще замислитись. А для того, щоб зберегти цю різницю, дельту між дискаунтером та преміум-заправкою, дискаунтерам доведеться звідкись цю гривню взяти.
"Взяти її можна тільки нечесним шляхом. Тут трохи варіантів: або не пробивати чеки, що в принципі і так уже багато хто робить, або просто підставляти "лівий" термінал - цим грішать не всі, але багато хто. Тобто ви приїжджаєте, розрахувалися карткою, гроші пішли на якусь фірму, яка не має жодного відношення до цієї заправки. Відповідно, цей продаж пройшов повз касу.
А третій шлях – це банальний недолив. Налити вам не літр, а, умовно кажучи, на гривню менше.
"На гривню — це не так багато насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі і так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%. Тобто ви приїхали заправлятися на 50 літрів, десь літр вам недолили, але ваш датчик бака не покаже цього", – підсумував Леушкін.
Раніше повідомлялося, як зменшити витрати на опалення: "Газмережі" дали поради на зиму.
Також, "друга" платіжка за газ почне витягувати більше грошей: кого торкнеться подорожчання.