Щонайменше 40 закордонних авіаперевізників можуть використовувати літаки Boeing 737 з компонентами керма, які становлять загрозу безпеці. Про це заявила голова Національної ради безпеки на транспорті США (NTSB) Дженніфер Хоменді.
Відповідне повідомлення розповсюдило Інформаційне агентство Сіньхуа.
"Я, як і раніше, стурбована тим, що Федеральне управління цивільної авіації (FAA) в цілому не поставилося до цього питання серйозніше доти, поки ми не випустили наш звіт з настійними рекомендаціями з безпеки, попри ризик втрати контролю над літаком або сходу зі злітної смуги через можливе заклинювання або обмеження роботи системи кермового управління через несправність деяких приводів керма напряму", – заявила Дж. Хоменді у листі, адресованому голові FAA Майку Уітакеру.
Дж. Хоменді вказала, що розчарована тим, що за шість місяців, що минули з моменту публікації попереднього звіту NTSB про інцидент, що стався з літаком Boeing 6 лютого, FAA не вжило термінових заходів щодо усунення ризику заклинювання системи кермового управління.
Вона зазначила, що FAA применшує невідкладний характер цієї проблеми, стверджуючи, що несправні приводи більше не експлуатуються.
"Згідно з інформацією, яку NTSB отримав від Boeing і надав FAA, це не відповідає дійсності", – заявила вона.
26 вересня NTSB випустив екстрені рекомендації з безпеки для Boeing і FAA щодо можливого заклинювання або обмеження роботи системи рульового управління на деяких літаках Boeing 737.
Як відзначило відомство, NTSB розслідує інцидент, що стався 6 лютого, коли кермові педалі літака Boeing 737-8 (MAX) авіакомпанії United Airlines "застрягли" в нейтральному положенні під час заходу на посадку в міжнародному аеропорту Ньюарк Ліберті (Ньюарк, Нью-Джерсі, США).
Слідчі NTSB протестували привід керма напрямку – один з компонентів кермового управління з вищезгаданого літака – на заводі компанії Collins Aerospace, де була зроблена дана деталь. При випробуванні цього приводу та ідентичного йому з іншого літака, проведеному в умовах холоду, виявили, що функції цих технічних елементів значно порушені.
Як згодом встановила Collins Aerospace, при виробництві приводів був неправильно зібраний герметичний підшипник, через що негерметична сторона виявилася сприйнятливішою до вологи, що могло заморозити та обмежити рух кермової системи.
У повідомленні Boeing від 23 серпня 2024 року вказується, що починаючи з лютого 2017 року в розпорядження компанії надійшли 353 несправні приводи.
З цих 353 пристроїв 73 ще були встановлені на літаки. Ще 271 привод може бути встановлений на літаках, що експлуатуються щонайменше 40 іноземними авіаперевізниками, повідомив NTSB.
Крім 353 несправних приводів, які компанія Collins надала Boeing, ще 75 таких пристроїв були відправлені безпосередньо перевізникам для встановлення літаків після їх продажу.
NTSB висловив стурбованість тим, що авіакомпанії можуть не знати про наявність несправних приводів на літаках, що експлуатуються ними, Boeing 737.
Як зазначила Дж. Хоменді у своєму листі, необхідно розв'язати проблему післяпродажної установки несправних приводів.
"Неприпустимо і неприйнятно не доводити до операторів повну інформацію про встановлені системи та обладнання на поставлених ним літаках", – написала Дж. Хоменді М. Уітакер.
FAA зі свого боку випустило заяву, в якій повідомило, що скликало спеціальну групу для розв'язання проблеми та надіслало повідомлення міжнародним авіакомпаніям, а також планує провести додаткові випробування за допомогою симуляторів.
"Ми дякуємо NTSB за рекомендації та серйозно ставимося до них", – запевнило FAA.