Турецький виробник безпілотних літальних апаратів Baykar збільшує власне виробництво компонентів для своїх БпЛА та інвестує 300 мільйонів доларів у розробку реактивних двигунів, повідомляє Reuters.
За словами генерального директора Халука Байрактара, однойменна компанія, яка стала одним із найбільших експортерів безпілотників у всьому світі, продаючи свої легкі дрони TB2 і важкі Akinci в 35 країн, наразі зосереджена на тому, щоб забезпечити внутрішнє виробництво якомога більшої кількості компонентів.
«Оскільки основною проблемою в усьому світі є безперервність ланцюга постачання, ми зосереджені на внутрішньому виробництві. Відсутня частина — це двигун, і тепер ми починаємо наш власний проект його розробки», — сказав Байрактар.
Упродовж наступних п’яти років Baykar інвестує 300 мільйонів доларів у розробку турбогвинтового двигуна для безпілотника Akinci. Після цього з’явиться турбовентиляторний двигун для Kizilemma, безпілотної бойової машини «повітря-повітря», яка зараз проходить льотні випробування.
На даний момент Akinci і Kizilema використовують двигуни українського виробництва. Як повідомив Байрактар, компанія також нещодавно підписала зукраїнською компанією «Івченко-Прогрес» угоду про окрему спільну розробку турбовентиляторного двигуна.
У довгостроковій перспективі компанія робить ставку на автономні дрони, здатні вести бойові дії «повітря-повітря», які зрештою замінять винищувачі.
«У світі є 13 тисяч пілотованих винищувачів, і ми впевнені, що упродовж наступних чотирьох десятиліть усі вони будуть автономними. Вони будуть меншими, використовуватимуться в більш ризикованих місіях і легшими у виробництві. Їхня кількість буде на порядок більшою, ніж винищувачів, які ми маємо сьогодні», — сказав Байрактар.
Наступного року Baykar розраховуєзавершити будівництво українського заводу.
«Ми завершили будівництво на 80%, наразі замовляємо обладнання. Початок виробництва залежить від ходу війни, але об’єкт буде готовий у серпні 2025 року», – сказав Байрактар.
Очікується, що завод буде виробляти TB2 або його варіант TB3 з більшою вантажопідйомністю. Baykar також збереже потужності виробничих ліній TB2 і Akinci, а упродовж наступних кількох років інвестує в розширення ліній TB3 і Kizilelma. Очікується, що серійне виробництво Kizilelma наступного року сягне 10 одиниць.
Минулого року доходи Baykar склали 2 мільярди доларів проти 1,4 доларів у 2022. 90% з них — доходи від зовнішніх ринків. На частку компанії припадає близько третини загального обсягу оборонного та аерокосмічного експорту Туреччини.