Як змінився імпорт бензину
Більша частина імпорту бензину (64%) надійшло в Україну залізницею, а обсяги поставок за рік зросли на 44% і досягли 590,5 тисяч тонн, повідомляє Enkorr.
Натомість імпорт бензину бензовозами скоротився на 31%, до 220 тисяч тонн, що здебільшого пов’язано з польськими страйками, які тривали з 6 листопада 2023 року по 22 квітня 2024 року.
Через страйки Польща втратила близько 86% автоперевезень пального, компенсувавши їх залізничним транспортом.
Зауважте! Імпорт автомобільними дорогами з Болгарії, Словаччини та Латвії також суттєво скоротився: на 59%, 58% і майже 100% відповідно.
Після дворічного балансування у 2024 році західний напрямок імпорту остаточно переважив над південним.
Як змінилася географія імпорту
Основною причиною зниження обсягів південного імпорту стало суттєве скорочення поставок з Греції, які у 2023 році мали ситуативний характер.
Зауважте! У першій половині поточного року імпорт з Греції взагалі не здійснювався, а згодом поставки дещо зросли у рамках підготовки до підвищення акцизів з 1 вересня (саме ця причина зумовила значні обсяги імпорту з Греції й у 2023 році).
На західному напрямку, як зазначено в статті, значний приріст продемонструвала Литва – на 40%, досягнувши 161,2 тисячі тонн. У вересні Мажейкяй став найбільшим постачальником бензину з обсягом у 35,2 тисячі тонн (+38% порівняно з серпнем).
Цікаво! Литва продовжує утримувати позицію одного з провідних постачальників, попри значну зміну системи імпорту після 2022 року.