ТОВ «Арьяка», що займається виробництвом кисломолочних продуктів під ТМ «Онур», планує наростити випуск айрану з 30 т до 50 т на добу.
Як розповів співвласник компанії Халіл Айдин для Delo.ua, збільшення обсягів виробництва дозволить компанії забезпечити попит на цей напій в Україні, який швидко зростає в останні роки.
Зараз потужності виробника повністю завантажені, тому компанія розширює виробництво, щоб у 2025 році наростити вихід готового продукту до 45-50 т на добу. Водночас співрозмовник видання не називає обсяги інвестицій, які планує вкласти в розширення виробництва.
Також компанія має невелике виробництво в Польщі, айран звідти продається у Польщу, Данію, Німеччину. Поки українське виробництво завантажене на 100%, експорт айрану з України не розглядається.
Компанія позиціонує свій продукт у сегменті вище середнього, літр айрану коштує вроздріб 55-66 грн. Молоко для його виробництва компанія закуповує в Білоцерківському районі Київської області, також використовується місцева тара. Всі інші інгредієнти завозяться з Туреччини, додає підприємець. В іншому разі отриманий напій суттєво відрізнятиметься смаком від класичного турецького айрану, і це одразу помітять споживачі.
Крім «Онура», який виробляє більше третини українського айрану, на ринку представлені й інші виробники. Найбільші з них — «Молочний альянс» (ТМ «Яготинське»), ТОВ «РФУД» (ТМ Ekofood) та «Терра Фуд» (ТМ «Ферма»).
За словами Халіла Айдина, ризиком для «Онура» є неспівставність виробничих потужностей ключових молокопереробних заводів, котрі можуть відреагувати на поточний ріст попиту і масштабувати виробництво айрану. Компанію виручає його нішевість: для неї це основний товар, тоді як великі молокозаводи вводять айран для асортименту, акцентуючись на кефірі та традиційних для України кисломолочних продуктах.
Уточнюється, що ТОВ «Арьяка» відкрило переробну лінію в Україні понад п’ять років тому, до цього айран імпортували невеликими партіями. Виробництво починалось з 500 л на день, і у 2024 році досягло відмітки в 30 т на добу. Спочатку айран розфасовувався в стаканчик 0,2 л як напій для вуличного фастфуду. З виходом на полиці торговельних мереж додалися пляшки об’ємом 0,5 л і 1 л.