Українці стали споживати більше новин із соціальних мереж, — дослідження USAID-Internews
Українці стали споживати більше новин із соціальних мереж, — дослідження USAID-Internews

Українці стали споживати більше новин із соціальних мереж, — дослідження USAID-Internews

Кількість тих, хто дізнається новини з інтернет-сайтів, зменшилась.

Українці стали більше отримувати новини з соціальних мереж, тоді як використання новинних сайтів зменшується. Про це свідчать результати дослідження від USAID-Internews «Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році», яке було презентовано у Києві 7 листопада. 

У 2024 році соціальні мережі, згідно з дослідженням, залишаються основним джерелом новин для 84% респондентів. У 2023 році частка таких респондентів складала 76%. 

46% респондентів використовують для новин кілька джерел, тоді як 52% надають перевагу використанню одного джерела, яким найчастіше є соціальні мережі.

Майже 40% опитаних споживали новинний контент виключно через них.

На 11% скоротилось число тих, хто дізнається новини із інтернет-сайтів: якщо у 2023 році таких було 41%, то у 2024-му стало 30%. Телебаченням у якості джерела новин у нинішньому році користується кожний третій з опитаних, як було і у минулому році. Радіо та преса виступають джерелом новин для незначної кількості опитаних.

Українці стали споживати більше новин із соціальних мереж, — дослідження USAID-Internews - Фото 1

Відсоток щоденних користувачів інтернету залишився на тому ж рівні, що й попереднього року — 90%. Аудиторія, яка користується смартфонами для споживання новин, продовжує зростати – до 90%, а серед осіб віком 18-35 років цей показник становить 97%. Таким чином,  смартфон залишається основним девайсом, за допомогою якого українці отримують новини.

Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році» було виконано дослідницькою компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews Network, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Основна мета дослідження — вивчити звички українців щодо споживання медіа, виміряти їх довіру до медіа та вразливість до іноземних інформаційних маніпуляцій і втручань.

Під час дослідження було опитано 3 000 р респондентів у містах України з населенням 50 000+ у Київській, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській та Чернівецькій областях. Похибка вибірки не перевищує 2,5%. Були проведені очні інтерв'ю, а також фокус-групи та інтерв'ю з такими групами українців: мешканці невеликих населених пунктів, розташованих поблизу бойових дій; внутрішньо переміщені особи; військовослужбовці Збройних сил України; українці, переміщені до Польщі, Німеччини, Чехії, Італії, Іспанії, Литви, Латвії, Естонії, Великої Британії, Ірландії, Нідерландів, Румунії та Болгарії; мешканці тимчасово окупованих територій та/або територій, де точаться активні бойові дії (Луганська, Донецька, Запорізька й Херсонська області).

Інтерв'ю та фокус-групи проводилися з травня до липня 2024 року.

Читайте також:

  • Найбільш надійним джерелом інформації для українців залишаються родина й друзі, — дослідження USAID-Internews

  • Telegram зберігає лідерство серед соцмереж у споживанні новин, але зростає занепокоєння щодо розповсюдження фейків, — дослідження USAID-Internews

  • 47% громадян вважають дезінформацію актуальною проблемою, — дослідження USAID-Internews

  • Кількість глядачів телемарафону «Єдині новини» скоротилась до 47%, — дослідження USAID-Internews

  • Найбільш надійним джерелом інформації для українців залишаються родина й друзі, — дослідження USAID-Internews

Ілюстративне фото: Getty Images

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження Соцмережі
Джерело матеріала
loader
loader